tisdag 6 januari 2015

Ecstasy är dödligt!

Menar de att droger är farligt?
Nähä!?

Jag blir så trött. Det är bra att media rapporterar om viktiga saker men denna artikel känns helt fantastisk. Droger är alltså dödligt?
www.dailymail.co.uk
Förmodligen få i Sverige som vet det.
Speciellt av dem som sysslar med droger.

Svensk skola lär ut vilka de vanligaste drogerna är och vad de kan ställa till det för den som brukar dem. Detta är på grundskolenivå vilket innebär att i princip varenda ungdom i Sverige ska kunna det. Min övertygelse är också att de flesta, när denna undervisning kommer, vet vad som gäller. De vet redan för ungdomar, speciellt i denna internettid, kan alla söka den information de vill.
Då de som vill hitta droger uppenbart gör det så är de garanterat fullt kapabla till att läsa information om densamme också. Det är ett val man gör.

www.dailymail.co.uk
Det sägs att en gång är ingen gång men att två gånger är en gång för mycket. För några räcker det med en gång men valet är deras eget när de står i begrepp att börja. Jag är ingen ängel och har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Jag har gjort saker som jag idag, när jag ser tillbaka, enbart känner är dumt men det är en gång sen har jag inte gjort om det. Jag dricker knappt något med alkohol längre för det finns annat som är så mycket godare. Valet är dock mitt och jag själv ska leva med konsekvenserna av mitt beteende.

Ecstasy räknas inte som en direkt dödligt drog såsom heroin eller kokain men att den inte är bra, det vet de allra flesta. De som missat det ser förhoppningsvis denna artikel annars.

http://www.svt.se/nyheter/lakare-varnar-for-ivsfarlig-ecstasy