tisdag 13 januari 2015

Ett svårt beslut?

Knarka lite och skyll på någon annan. Utöva sedan din sport.
Åker du dit så dra någon snyfthistoria, gör avbön och sen blir du avstängd några år.
Därefter är du välkommen tillbaka till den idrott du utövat.

skidpepp.se
Idrott är inte min grej över huvud taget men denna artikel läste till och med jag.
Björn Ferry har helt rätt.
Ok, när du sonat ditt brott så är du fri men om det är så att du aldrig någonsin får komma tillbaka till den sport du utövade hade förmodligen färre personer dopat sig.

För mig är detta med idrott mycket märkligt.
Diskussioner har de sista veckorna gått om att det inte ska vara tävlingsmoment redan när barnen i tidig ålder utövar någon idrott men reaktionerna har inte låtit vänta på sig.
Jag välkomnar alla in i musikens värld.
Ok, alla kan inte vara med i de stora symfoniorkestrarna och det finns ett par olika nivåer men de som satsar på de nivåerna är ytterst få. Inom musiken får alla vara med och åldern spelar ingen roll. Det är ingen som blir bortplockad för att de inte sätter tillräckligt många toner.

Varför i hela världen finns denna diskussion om att dopade idrottare ska få komma tillbaka? För mig är det så att har du dopat dig har du det och om det är gjort med mening så får du stå ditt kast.
Mesande brukar man inte komma så långt med, speciellt inte med vuxna.
De om några bör väl gå i bräschen för våra idrottande ungdomar och visa noll tolerans mot detta.

http://www.svt.se/sport/vintersport/forr-eller-senare-aker-fuskarna-dit