fredag 7 augusti 2015

Dagens ilandsproblem.

Hur blir vädret i morgon?

Helt ärligt: Spelar det någon roll?
klart.se
Vi lär barnen att det är kläder efter väder som gäller men som vuxna gnäller vi konstant. Är sommaren inte för kall är den för varm. Är den varm blir det torrt med bevattningsförbud till följd. Regnar det för mycket är sommaren förstörd.

Jag bryr mig inte vilket väder det är. Jag älskar hösten och regniga dagar. Jag tycker om solen och värmen också men inget går upp emot en riktig höststorm bara jag slipper sitta i en båt när den behagar komma.

Varenda dag hörs gnället om vädret. Den som rest och varit i Asien vet att det för dem är en ickefråga. Varför i hela världen ska vi undra hur vädret ser ut i morgon? Självklart är det så att Asien har en väderlek som är mer lik varandra dag från dag men vi kan snabbt lösa det problemet genom att ha planer för alla typer av väder.
Blir det blåsigt så ta med en drake och gå ut och flyg.
Regnar det så ut och hoppa i vattenpölar! (Det är väldigt underskattat)
Är det strålande sol så gå till stranden.
Molnigt? Ta och städa lite inne eller spela spel.
Jag förstår verkligen inte denna hysteri kring hur vädret ska vara!

Den enda gång jag verkligen förstår varför någon vill veta vädret är om man ska åka båt. Sist jag gjorde det gick det nämligen kuling och det var en högst otrevlig upplevelse.

Oavsett hur vädret blir idag så ta det som det kommer!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/augusti-bjuder-pa-mer-regn-1