lördag 19 december 2015

Kaos för trafiken.

15 miljoner i månaden kommer kontrollerna att kosta. Böteslappen om de inte genomförs blir 50 000 kronor för varje tillfälle. Är detta då ok?

Min tanke är nja. Jag förstår att det ställer till med väldigt mycket problem och jag ser inte längre det direkta värdet av att vi betalar runt 40 miljarder till EU för att det ska fungera men samtidigt måste de som finns vid gränserna kunna kontrollera de som åker in i vårt land.

tv4.se
Jag anser egentligen detta vara tullens uppgift när det väl har kommit till Sverige men om EU och deras avtal hade fungerat som de skulle hade inte detta varit ett problem. Jag tänker likadant som jag har gjort hela tiden. Du börjar inte bygga taket på ett hus, du lägger grunden. Har inte Sverige ett system för att detta ska fungera så stäng gränsen.
Med tanke på att riks anser att Öresundsbron bara kan stängas så borde det inte vara några problem att stänga alla vägar in i vårt land för de som inte är svenska medborgare eller kan visa på att de arbetar i Sverige alternativt Danmark/Finland/Norge.
Låt det vara stängt tills ett fungerande system finns.

Samtidigt anser jag att de 15 miljoner detta kommer kosta i månaden, den avgiften kunde dragits av från de 40 miljarderna EU får varje år. De pengarna hade kunnat göra väldigt mycket nytta i vårt land och det enda rätta hade egentligen varit att Sverige nu sätter hårt mot hårt.
Varför i hela världen ska svenska skattebetalare ta kostnaden som hela Europa borde dela på?
Om nu inte Europa tar sitt ansvar, betala inte ut de 40 miljarderna.
Behåller Sverige dem själv kan vi kanske behålla den välfärd som står framför ett stup nu.

Vänder vi på det igen så är 15 miljoner inga större pengar i sammanhanget. Vid en månadspeng på 750 kronor är det pengarna 20 000 asylsökande får ut under en månad.

Det kanske är dags för ett totalstopp för att en gång för alla se över systemen, pressa EU och sedan låta övriga länder ta sitt ansvar? Det som från början, enligt PK och media, skulle gynna hela det svenska folket har nu visat sig kosta en hel del.
Vem ska betala det?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/efter-sanktionsavgifterna-inte-rimligt