måndag 1 augusti 2016

En föraktfull människosyn.

De unga männen blev torterade på en rad olika sätt. Den människosyn som visar sig här är en katstrof. Oavsett hur illa jag hade tyckt om någon så finns det väldigt tydliga gränser på vad som är ok och inte.

Australien gör sitt bästa för att det inte ska komma ut hur det fungerar. Misshandel och tortyr, jag är helt emot det. Jag kan dock ha förståelse för att man blir arg och att det ibland inte blir riktigt som man har tänkt sig.
Detta gäller dock tonåringar.
svt.se

Som tonåring ska du tåla en hel del vilket kan anses bra.
Som jag ser det behöver vi bara vara oss själv när det uppstår någonting och är det såhär dessa vakter är i vanliga fall, då ska de absolut inte arbeta med tonåringar som i Sverige kallas för barn.
Jag bryr mig inte om vad ungdomarna har gjort, för ingen förtjänar ett sådant beteende och absolut då inte människor som inte ens är myndiga.

Jag tänker ofta på ordet Karma. Jag tror att det fungerar så. Barnen som nu råkat illa ut, de har chansen att förändras och bli vettiga men en vuxen vakt som kan göra så mot andra har hamnat på helt fel ställe. Vilken människosyn har de?

I skolan eller hemma, det finns alltid barn och ungdomar som försöker flytta gränserna men tanken att göra på detta vis mot någon av dem finns inte. Det ska vara så inrotat när det rör barn och ungdomar att det aldrig någonsin kan hända.

Det må vara så att det inte är några änglar som sitter i Australiens ungdomsfängelser, men de har chansen att bli vanliga medborgare och att då bli utsatta för detta innebär en katastrof.
Vakterna kommer drabbas av den karma de förtjänar.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/vakter-anvande-targas-mot-interner-pa-ungdomsfangelse