söndag 14 februari 2021

Ett spel för galleriet.

USA.
Det där landet i väst som alltid lockat så många, utom mig.
Jag har aldrig förstått tjusningen alls utan har alltid åkt på alla andra håll.
Politiken i USA är inte heller det något som har intresserat mig genom åren utan jag känner mig som en betraktare utifrån, som står helt fri i vad som är ok och inte.
Det som händer nu är dock löjeväckande.
Ett spel för galleriet.
För vad kan riksrättsåtalet göra Trump?
Inget.
Fälls han -vilket han nu inte gjorde- händer i princip ingenting.
Varför slösar man då med människors tid och pengar för att göra detta?
Jo, det är politisk vilja.
Det är det där Robinson som effektivt vill radera ut dem som är ett hot.
Tyvärr ser man detta på många ställen.

Istället för att se till att människor har en egen vilja så väljer man att skylla på andra.
Så något gick sönder?
Det är inte "någots" fel, utan ditt om du gjorde det.
Så du var med på en bild som inte var korrekt?
Men gråt ut och låtsas som om du blev tvingad.
Så du står i päls och hejar vid Capitolium?
Det måste självklart vara Trumps fel.
Allt är Trumps fel!

Om så presidenten i egen hög person hade gormat ut att de skulle göra något speciellt så är det enligt mig inte hans fel. Människor är inte hjärntvättade mähän, även om jag ofta funderar över just detta i vissa fall, som inte förstår att en stormning av en federal byggnad kan innebära bekymmer.
Det finns människor som gör vad andra säger och sen inte klarar att stå för det, men det betyder inte att alla andra ska vara tysta för rädslan av att alla andra inte förstår.
Det är de som inte förstår som då behöver hjälpen. 

Man menar att Trump uppmanade till våld.
Enligt mig är det några personers tolkning, för uppenbarligen kom inte alla i USA dit. 
Att det finns människor som inte klarar av att tolka saker på ett förnuftigt sätt, innebär inte att någon annan än de själv är ansvariga. Har du gjort något, stå då för det.
Oavsett vad det är.
Att hålla en president ansvarig för att människor beter sig illa, det blir helt fel.
Beslutet var enligt mig därför korrekt.

Media, sluta nu tramsa med detta och visa alla fel Biden gör istället.
Fel är ju det enda vi har hört om i flera år så jag ser fram emot fortsättningen!

Bild från svt.se