torsdag 1 augusti 2019

HBTQIA+

Tramsveckan drar igång.
Prideveckan för människor som är HBTQ ska synliggöra frågor kring detta.
Pridefestivalens arrangör Stockholm Pride menar själv att festivalen är till för att "synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen".

Ok.
svt.se

Jag tror på alla människor lika värde.
Jag tror på den enskilda individens rätt att vara precis vem den vill.
Tro på vilken Gud du vill eller inte, älska vem du vill och gör vad du vill men inom lagens ramar.
Jag skulle dock aldrig kalla mig för feminist, antirasist eller något annat ord och jag skulle definitivt inte gå i ett pridetåg.
Varför?
Jo, för enligt mig är det meningslöst att göra det i vårt land där människor har rätt att vara vilka de vill. Sverige är ledande i frigörandefrågor och samtidigt som sådant fokus läggs på detta så gifter man bort barn. Det finns barn som inte kommer tillbaka till skolan efter lovet.
Barn och unga som utsätts för hederskultur.
Vad görs för dem?
Ytterst lite.
När ska de få ett tåg som stannar världen?

Samtidigt är det så att HBTQ är ute.
Uppenbarligen hänger inte arrangörerna med för vad jag har förstått så ska det nu heta HBTQIA+
Detta är nu år 2019.
Om några år har de lagt till några bokstäver och tecken till.
Den förkortningen ska stå för:
Homosexuella, bisexuella, trans, queer, inter och asexuell.
Plustecknet ska stå för alla andra.
Vad gulligt att jag har blivit minimerad till ett litet korslagt tecken.

Om man nu tror på jämlikhet och alla människors lika värde.
Varför behövs då detta?
För mig är det hemskt att pengar läggs på detta när det skriks efter mat i många delar av världen. Bekymmerna med brott mot dessa personer står dessutom utlandsfödda män från mellanöstern för så skulle det inte räcka att helt enkelt införa det i någon ny form av medborgarskapstest.
- Ska du respektera judar?
- Har homosexuella samma rättigheter som du?
- Är det ok om du klär dig i kvinnokläder?

För mig får vem som helst klä sig hur de vill, älska vem de vill och leva hur de vill men pridetåget är meningslöst i vårt land. Ska det ge effekt så förflytta alla över vattnet och ta samma promenad i Moskva. Där behövs det.
Ta med Putin.
Där behandlas människor inte lika och de har bekymmer med en hel del mord på oliktänkande.
På människor med annan läggning än den heterosexuella.

För mig har detta gått in absurdum.
Ingen får tycka att det är meningslöst, tramsigt eller fel för då jagas man.
Vänsterfolket löper amok.
Det goda hatet gäller nämligen bara vissa.
Alla är nämligen inte heller välkomna in i pridetåget och i fjol stod alla partiledare utom en och viftade med en flagga som om de var ett gäng skolbarn på utflykt.
Den sista partiledaren fick inte komma.
Han kanske måste bli lite homosexuell eller något för att bli godkänd.

Jag är en vanlig tråkig medelålders vit typiskt svensk kvinna.
Dessutom heterosexuell.
Jag blev ett plustecken.
Heja!
Jordens utsatta, svältande och bortgifta barn tackar världen för omtanken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tyreso-malar-overgangsstallen-i-regnbagens-farger-vill-uppmarksamma-prideveckan
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/prideparad-village-people-och-kinkykvarteret-nu-drar-stockholm-pride-igang