torsdag 18 maj 2023

Såååå bra!

Miljön är viktigast!
Miljön är allas framtid och om inte alla gråter och tänker på den HELA tiden så kommer planeten Tellus att gå under! Lite så känns det i luften.
Klimatångest!
Trams säger jag.
Jag kan inte påverka allting men vet att Sverige som land knappast står för framtida katastrofer.
Vi kan dock se problem här på grund av att det fjäskas konstant för allt och alla.

Vindkraft.
Jordens räddning!
Sättet att få ström - om det blåser rätt.
Inte för lite och inte för mycket.
Nu visar det sig att de lever i max ungefär 25 år.
Häromdagen brann ett vindkraftverk utanför Ystad och vingarna slungades iväg.
Vill du bo nära ett vindkraftverk när det händer såhär!?
Jag vill det inte.
Inte nog med att de ska behöva höra det hemska ljudet av dem, så ska man även akta sig för flygande vingar. Flygande bitar!
Aldrig i livet!

Miljön i all ära, när nu vindkraftsverken går sönder.
Måste vi byta ut dem?
Subventionerna kring dem var massiva och lönsamheten har varierat.
Jag anser att de är väldigt fulla och misspryder hela bygden.
På Listerlandet där jag bor så finns det en hel del, även om det inte är någonting jämfört med hur det ser ut längre upp i Sverige är längst med kusten mot Danmark.
Total katastrof.

Ett av de stora bekymren med dem är att när de ska skrotas.. då vet man inte vad man ska göra av deras skelett. Bladen grävs istället ner, och det har ju genom alla tider varit en fantastisk lösning!
Jag är ironisk.
Förvänta er kyrkogårdar med vindkraftsbitar i framtiden för det finns ingen annanstans att göra hän det.
Anser fortfarande miljöfolket att vindkraften då är bra!?