torsdag 1 juni 2023

Totalt hyckleri med kunskapskrav i svenska!

Hur kunde Sverige ha sett ut?
Det är frågan människor i hög ställning bör fråga sig.
Det är nämligen mycket märkligt att frågan jag nästan blev utesluten ut moderaterna för, nu åtta åt senare är den hetaste potatisen. NU ska vi plötsligt kräva kunskaper för att få ett permanent uppehållstillstånd, men när jag tyckte det så var jag en rasist.. vad hände sen?
Jo, på dessa åtta åren så har Sverige sett en tragisk utveckling.
Det skjuts, mördas och våldtas.
Vems är då felet?

Som jag ser det är det en kombination.
Människor som har velat bli en del av Sverige har fått hinder att klättra över medan de som inte har velat bli en del har fått glida på ett bananskal.
Medborgarskap har delats ut.
Detta helt utan krav på någonting!
När väl ett medborgarskap har getts så kan man inte längre utvisa någon.
Det blir ett moment 22 och de som redan har tagit sig förbi detta klarar sig.
Samtliga människor som inte hade rent mjöl i påsen hade tappat sina ID-handlingar.
Mobilen var kvar men alla handlingar som bevisade vilka de var försvann.

Jag förstår att människor tar sin chans när de kan.
Jag förstår att de lämnar krig och elände, men varför tar man då inte chansen man får?
Kom hit, vi ger dig det du behöver och börja sedan att arbeta.
Bygg upp ditt eget välstånd.
Problemet vi nu ser är att klanmentaliteten finns kvar tillsammans med ett indoktrinerat tänk kring vem eller vilka gäng man tillhör. Svensk lag är inte viktig för de anser att deras sätt att leva står över denna.
Skrämmande!

Det går inte en enda dag utan skjutningar och nu, NU reagerar moderaterna.
Att de hade företrädare som nästan uteslöts ur partiet för en då avvikande åsikt, resulterar inte i någonting. De som slickade eller kände hur vinden ven får nu heltidslön för att bestämma vem av er som arbetar som ska få gå. Er som har ett riktigt arbete. 

Ni jagade nästan livet av mig och nu säger ni samma sak som jag sa då!?
Pinsamt.