onsdag 20 september 2023

En politik för att minska mottagandet?

Partiet som öppnade alla Sveriges hjärtan med Reinfeldt, väljer nu att slå ett slag för att minska antalet som kommer till Sverige samt att se till att de som inte ska var här ska lämna landet. 
De menar att integreringen måste fungera.
Återvändandecenter ska upprättas för att samla in de människor som inte längre ska vara här.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.
När jag påpekade att man inte kunde släppa in alla människor i Sverige var jag en rasist.
När jag sa att man måste tänka på hur man hjälper människorna och se till att man hann med att hjälpa alla som kom omgående, då var jag negativ och en motvalls käring.
Jag ville att ingen skulle få svenskt medborgarskap utan att klara ett prov i svenska samt ett kunskapsprov om Sverige.

Kent Ekeroth hade som förslag att man skulle ha "center" på väg in i Sverige.
Nu ska dessa center vara på vägen ut.
Han fick inte var kvar efter detta.
Han togs ur värmen för att han var obekväm, men idéen måste ju uppenbarligen ha varit bra.

Jag har varit idiotförklarad av samma moderater som nu påstår att det är deras idéer och som nu anser att detta är rätt. Samma personer som hade heilat om Reinfeldt sa att det var rätt.
Hjärntvättade människor som tänker på sin egen plånbok och en fasad framför verkligheten.
De hoppar på kommando utan att ifrågasätta någonting.
Ni kan känna igen dem för de sitter högt upp i alla kommuner och skrattar om de får frågan.
Ingen av dem står till svars för att de har varit en del i att förstöra det Sverige vi hade.

När ska vi få höra en ledande moderat som fördömer vad Reinfeldt gjorde?
Självklart ska vi hjälpa människor, men att inte sätta krav och bara ge rättigheter hjälper ingen.
När vi skulle krävt legitimation, en god språkkunskap och gett skyldigheter nickade alla med och tyckte att deras hjärtan var fantastiska.
Jag var en rasist.

Uppenbarligen är alla andra rasister nu, och jag räknar mig som realist.
Inget av partierna som sitter i riksdagen håller vad de lovat.
Ingen gör som de har sagt.
Vad hände med 10 kronor billigare bränsle?
Vad hände med skatterna?
Det enda som rullar vidare är de politiska lönerna, för tänk.. trots att alla dåliga beslut så får man ändå lön. Ingen blir återbetalningsskyldig.
Ingen ställs till svars.
Inte en enda ledande moderat går öppet ut och ber om ursäkt för att Sverige kraschade på grund av ett enda parti och dess ledare.
Men nu, NU, nu ska det partiet rädda oss alla..
Det är pinsamt.