torsdag 28 september 2023

Ett stort tack och full fart framåt!

I helgen som gick hade Medborgerlig Samling sin partistämma och en ny styrelse valdes. Ett gäng fullt med kompetenta och fantastiska människor som ska driva politiken på riksplan framåt.
Jag är inte med i detta utan tackar för mina två år.
Två år som har lärt mig så mycket nytt och gett en tro på att det faktiskt finns politiker som fortfarande tror på förändring genom ärlighet.
Med ryggrad och en tanke på sakfrågan istället för makt och lön.

Sedan jag blev aktiv i MEDborgerlig Samling har jag lyckats att ha två lungkollapser varav den andra innebar att en bit av lungan togs bort och resten limmades, dubbelsidig njurbäckeninflammation, blodförgiftning och ett antal njurstenar som har passerat.
Mer än vad många får på en livstid.
Att jag inte får springa fler halvmaror eller dyka med tuber kan jag överleva, men det är värre med att jag knappt kan spela blåsinstrument längre.
Men, det går sakta framåt.
Skam den som ger sig!
Mitt pannben är nog tjockare än de flestas och jag har börjat att så sakta spela just blåsinstrument med barnen.
Orken är inte som förut och prioriteringarna förändrades när jag insåg hur skört livet faktiskt är, men jag försöker.
"Hade du kommit in en halvtimme senare så hade du troligtvis inte klarat dig".
Läkarens ord fastnade och då gäller det att välja att leva, inte att vara rädd för att dö.

Allt sammantaget med ett privatliv som ska fungera gör att valet blir en prioritering på hemmaplan, både politiskt och privat. Det finns inte tid för att åka iväg på helgmöten eller att lägga helhjärtad energi på möten i telefon.
Barnen blir min prioritering och de går därför först.
För dem är jag någon men på alla andra platser är jag utbytbar.
Inga dörrar är stängda för framtiden men just nu går inte livspusslet ihop som det ser ut.
Jag har dock fullt förtroende för alla som nu sitter i styrelsen.
Ett fantastiskt gäng!

I Sölvesborg har vi en folkomröstning på gång.
Förhoppningsvis.
Allt beror ju på vad de säger som sitter där, men oavsett så kommer de att förlora.
Med tanke på hur kommunen ser ut rent estetiskt, allt som läggs ner och de politiska lönerna som har höjts, så finns missnöjet där.
Det må vara kris i samhället och man kan skylla på vad man vill, men ingenstans kan man motivera en höjning av en politisk lön när samhället står i en kris.
Du som enskild politiker är nämligen inte viktigare än någon annan, oavsett om du verkar tro det.

Jag tackar för mina två år i partistyrelsen, hoppas att jag tillfört någonting och önskar alla lycka till där.
Ilan, på nya vägar och Daniel som ny i ledningen.
Alla andra som har bytt positioner.
Stort lycka till och grattis!
MED Sverige in i framtiden!
Partiet med ryggrad.

Självklart fortsätter jag lokalt, för MED är enligt mig det rätta för att Sverige ska komma på rätt köl.