fredag 15 september 2023

Sex, på lika villkor?

Den helt fantastiska, välbetalda hobbyklubben EU har tagit upp Sverige i vad som för dem är positiva tankar. De anser att sexköpslagen i Sverige är bra och tycker att detta kanske kunde appliceras i alla EU-länder.
Jag kallar det bullshit.


Sexköpslagen har varit ett faktum i Sverige sedan 1999 och mig veterligen har den inte dömt många.
Sexköpslagen betyder att människor som köper sex är olagliga medan den som säljer inte gör något fel.
För mig går detta emot allt.

Sexköpslagen är kontroversiell och många tycker att den är bra. Jag vill tvärtom ta bort den.
För mig är en persons kropp helig.
Vill jag sälja den i bitar så ska det vara mitt val, inte EUs. Man kan tycka och tänka vad man vill om det men jag är säker på att den egna kroppen bör vara av största vikt för den egna personen.
Vad en individ då väljer att göra måste få var upp till den.

Om du som person inte får bestämma över dig själv, då är reglerna fel. Du som individ måste äga dig själv.
Så tänker jag.

Att EU, som har länder med en väldigt liberal inställning, plötsligt ska styra om sina lagar för att passa några få.. det lär inte gå.
Det finns länder som gör tvärtom och låter sex vara en handelsvara som man skattar för.
Jag hade hellre haft det så även i Sverige.