tisdag 20 november 2018

Jordens undergång.

Datorerna skulle stanna.
Kärnkraften var inte säker.
Hela världens media bekräftade varandra i kampen om den totala katastrofen som nalkades.
Övergången till år 2000 skulle bli en mardröm för alla.
svt.se

Tiden gick, klockorna tickade.
Klockan blev tolv.
Inget hände.
Livet bara fortsatte precis som tidigare och nu har det gått snart 19 år.
Det har fortfarande inte hänt något.

Ibland kan man undra om människor får betalt för att sprida nyheter som är gissningar.
Brexit kommer bli en total katastrof för StorBritannien för att inte tala om alla andra länder!
All handel kommer stoppas och människor kommer fly landet.
Det kanske låter logisk för någon eller några men uppenbarligen så har vuxna människor panik.
Vad är det för fel egentligen!?

Jag tror inte att det kommer hända något speciellt mer än att möjligtvis lite bekymmer vid gränserna kan uppstå. Jag tror inte att världen går under eller att landet ska gör om kalendern.
För mig är det bra att några är borta för det får alla andra att skärpa till sig och fundera över vad som är rimligt. Jag tror inte världen går under och förundras över allt som skrivs.

Det pratas om bekymmer vid gränserna men på ett program på P1 i helgen pratade de om hur jobbigt detta kommer bli för handeln. De frågar då en man med lastbil och han svarar att det kommer bli bra. Så tänker jag med. Det kommer bli bra och om 18 år kommer jag sitta här och förundras över att inget har hänt trots alla märkliga domedagsprofetior.
Allting kunde alltid varit så mycket värre.

De ska bara lämna ett avtal.
Hur jobbigt kan det egentligen bli!?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/may-brexit-blir-inte-lattare-utan-mig
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/brexit-ilska-i-brittiska-regeringen-har-ar-vad-den-handlar-om