torsdag 1 november 2018

Ovärdiga.

Socialdemokrater är falska, ljugandes människor med homofoba inslag.
De tror inte på människor lika värde!
Deras människosyn är lika blodfärgad som rosen de förespråkar.
Blod på fingrar och i sinnet.
Trots att ordet solidariskt så ofta används kännetecknas deras parti av ungdomar som tror på radikal islamism och antisemitism. SSU i Skåne visar bilden av ett parti som sedan länge valt att samarbeta med det kommunistiska partiet som numera kallar sig för vänstern.
BIlden SSU förmedlar om sig själv. Radikal islamism,
homofobi och antisemitism.
Det känns kanske inte riktigt som det de vill
förmedla med denna bild.
Från SSUs hemsida.

Eller hur var det nu..
Ovan är en beskrivning på motsatsen.
Det är så de röda helst beskriver mig och det vi i Sölvesborg nu kallar för Samstyret.
Vi är ovärdiga, ljuger om ekonomin och anses vara en röra där deras samarbete är bättre.
Alla som röstade på centern är garanterat överlyckliga över att de nu bekänner färg och går med vänstern. Märkligt att inte riksmedia nappar på det. Liberalerna likaså.

SSU i Skåne har problem.
"En falang som kännetecknas av radikal islamism, homofobi och antisemitisk uppges ha tagit över lokala förbund i SSU Skåne. Nu kräver SSU-ledningen att flera företrädare lämnar förbundet."
Såhär skriver SVT.

SSU själv beskriver sig såhär:
Bilden på SSU i Malmö som kommer upp
vid googling.
Passar begreppen in här?
"SSU är ett antirasistiskt och feministiskt förbund. Varje år får hundratals ungdomar lära sig mer om värderingar såsom demokrati, feminism och antirasism via vår verksamhet."

Känns det kanske som om det är mer än ett litet problem?
Verklighetsuppfattningen och verkligheten i sig fungerar inte tillsammans.
För den delen skulle jag aldrig anklaga hela partiet för att vara homofober.
Inte för att vara antisemiter eller radikala islamister heller.
De gör dock ständigt så med sina meningsmotståndare.
Jag förstår att detta gäller enskilda individer och skulle aldrig göra så.
Varför skulle jag?
Titta på de båda bilderna och jämför bilden man förmedlar ut och bilden som visar hur det ser ut. SSU själv säger att de nu ska kräva in kandidatförsäkringar från sina medlemmar.
Trevligt att de kommit på det.
Moderaterna har haft det inför de sista två valen.
För att bli medlem i SD krävs inte bara en försäkran utan utdrag ur belastningsregistret och från kronofogden.
Här skulle man kunna fundera över vilka som tar bekymmer på allvar.

Nej, jag anser inte att alla socialdemokrater är hemska.
Jag känner många och de absolut flesta är väldigt trevliga även om det sedan finns högburna människor som anser sig vara lite värdigare än andra.
Det kanske inte är så lätt att passa in här på landet men en sak som jag önskar att alla tog med sig var detta med ödmjukhet.

Ekonomin i kommunen.
Tja, jag är inte ekonom. Jag anser att kommunens tjänstemän är anställda för ett syfte och om nu den som arbetar med ekonomin säger att den inte är bra. Att man inte kan leva på pengar som förhoppningsvis kommer. Då kan jag inte sätta mig över det.
Jag kan bara lita på att den som alltid jobbar med detta och har sin utbildning inom detta, kan sitt jobb. Sedan att det är känsligt för många. Det förstår jag.
Sanningen är dock densamma oavsett vilka glasögon man väljer att titta igenom.

Jag skulle kunna skriva ett hatiskt inlägg om SSU, socialdemokraterna och den röra de vispat ihop i min hemstad. Jag skulle kunna fördöma hela partiet för vad några har gjort.
Jag anser dock att alla människor ska få sin chans och jag kommer så länge jag lever inte sätta mig över. Jag är inte bättre än någon annan och jag har gjort mina misstag i mitt liv.
Jag kommer dock aldrig ställa upp och ta en massa skit från människor vars enda syfte är att på något märkligt sätt skaffa cred till sig själv.
Jag ställer mig över det.

Om alla hade visat vad de själv står för, arbetar med och vill så kanske vi hade fått en bra debatt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-rapport-om-valet-en-svartmalningskampanj-mot-sverige
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-uppgifter-om-extrem-falang-inom-ssu-skane-flera-uppmanas-lamna
https://www.ssu.se/ny-i-ssu-hitta-nasta-aktivitet/
https://www.ssu.se/uttalande-med-anledning-av-de-senaste-dagarnas-rapportering-i-media-om-konflikter-inom-ssu-skane/