onsdag 2 oktober 2019

Alla för en?

Omskärelse av pojkar..
Även om vissa verkar glömma så minns jag.
SD hade detta i landstinget för många år sedan.
Åtminstone i Blekinge.
Gissningsvis överallt.

NU kommer både centerpartister och moderater med samma tänk.
Alla röstade emot det sist.
svt.se

Frågan i sig rör mig inte utan det är Annie Lööfs beteende jag agerar emot för jag känner så väl igen det i mitt förra partis. Tyck som vi eller sluta existera.
Skillnaden nu är att de saker jag har fått igenom i länet, har gissningsvis inte ens tagits upp på riksplan och ingen på lokalnivå som åkte på mötena hade så mycket rättstänk i sig att de förde frågorna vidare.

Inom centerpartiet har uppenbarligen människor börjat reagera.
En majoritet på stämman röstade därför igenom att centern ska stå för att förbjuda omskärelse av pojkar. Inget bekymmer med det som jag ser det då det är medlemmarnas vilja.
Problemet blir när Annie Lööf ställer sig i rikstv och beklagar att det gick igenom.
Gruppledare ska tycka som sin grupp.
En partiledare ska föra politiken som partiet beslutar.

Samma fel kunde vi se i exempelvis Reinfeldts Öppna era hjärtan..
Vad jag har förstått i efterhand så var det ingen som hade fått se talet innan och han valde själv den vägen. Vägen som sedan gjorde att det barkade rakt käpprätt åt..
Man kunde ju tänkt att toppstyret skulle tänkt till då men nej.
Svansen gick efter och hejade i kör.
Ingen sa emot.
Nu har hela tåget vänt och går åt det andra hållet med exakt samma människor som hurrar på.
Hyckleriet fortsätter.
Annie Lööf gör samma sak men tvärtom.
Hon går ut och idiotförklarar sina egna medlemmar.

Hur känner egentligen medlemmarna då?

Judar och muslimer i Sverige blir upprörda.
Visst. Jag köper att man tänker olika och reflekterar egentligen inte över det.
Jag anser dock att det är ett problem att man skär i barn som är fullt friska och om man nu vill det, då får man betala det själv. Jag anser inte att det ska vara subventionerat som det är idag.

Det är för mig tudelat då dessa människor garanterat gör det på sina barn ändå, även om det förbjuds, men bekymret blir att det handlar om signalpolitik.
Ett steg i rätt riktning kan vara att inte längre subventionera det utan att istället låta dem betala för det själv. Pengaincitamentet påverkar de flesta.
Väldigt mycket information hade med varit bra.
Min grund är oavsett att en religion inte ska kunna påverka sjukvården för vi ska se till barnets bästa och om nu pojkar föds så, så bör det vara evolutionens sätt att säga att det är rätt.

Annie Lööf ska följa sina väljare.
Min uppfattning är att det i framtiden, för mer än ett parti, kommer ske splittringar när eliten i toppen inte godtar bönderna i partiets politik och den stora frågan måste då bli vem av oss som har rätt.
Jag tror på den stora klicken på golvet.
Inte eliten.
När partiledaren inte anser att de egna väljarna har rätt,
hur vet då väljarna hur de ska rösta nästa gång?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/judiska-centralradet-om-c-s-forslag-valdigt-upprord
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centern-vill-forbjuda-omskarelse-pa-pojkar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annie-loof-om-omskarelsebeslutet-jag-beklagar