torsdag 24 oktober 2019

Det är kanske lagen som är fel?

Misshandlad av tre barn.
De har säkert kallat sig barn från början.
De påstås i vilket fall vara födda mellan 1999 och 2001.

Mannen gick emellan ett bråk och de slog hänsynslöst ner honom.
En riktigt grov misshandel.
Fegt var det med för de slog bakifrån och fortsatte.
Bekymret runt var att ingen reagerade och mannen säger att han kände sig ensam trots alla människor som var där. Människor som sedan säger att de inte har sett någonting.
svt.se

Man ska inte slåss.
Nej.
Men någonstans förstår jag med att det brister.
Det var en man som terroriserade kommunen för ett bra tag sedan och det gick bra tills han mötte "fel" person. Det finns nämligen alltid någon som är större, starkare och bättre än du.
Alltid.
Problemet är att det kan ta väldigt lång tid innan dessa killar går på sin överman och de är likt hyenor mer än en. På det sättet älskar jag Flashback.
Det finns inget som inte kommer fram och där finns dessa tre killar med namn.
De kom med största sannolikhet med vågen som Reinfeldt öppnade upp.
Deras register är redan långt.
Ingen vittnar mot dem.

Helt ärligt.
Är det konstigt?
Jag kan säga att jag inte hade vittnat om jag hade vetat att det hade genererat att min familj och då främst mina barn, fick lida för det.
Precis som något vittne, som plötsligt glömt allting, säger så håller man sig själv närmst.
Jag har varit på rättegångar som nämndeman där samtliga vittnen hade missat allting.
Frustrerande för samhället, ja, men jag förstår ändå.

Hur ska man då se på det?
Att alla vittnen är fega eller att systemet är fel?
Ok om de fick trettio år i fängelse eller blev utvisade men de får max någon månads fängelse eller ett samtal med en socialsekreterare om att de måste sköta sig.
Jag förespråkar införsel av tvångsläger inom militären.
Jag tror nämligen att det är det enda språk dessa killar förstår.
Om de inte skickas ut direkt så är det vad som borde ske.
Det tillsammans med en tvångsflytt och indraget bistånd från oss övriga som sköter sig.
För tänk den tanken.
Vi föder dessa.
Vi ger dem allt de behöver och tacken är att de väljer att kosta samhället ännu mer pengar.
I sina hemländer hade de bankats på plats.

Förr eller senare är det vad som kommer hända med dem här med.
Bekymret är att det är många som blir lidande på vägen dit.
Med invandringen och det hederssystem de har fört med sig så behöver vi ett nytt vittnesprogram.
Det kan inte vara så att man ska vittna med sitt eget eller barnens liv som insats.
Man ska inte behöva vara rädd.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kommunanstalld-sag-misshandeln-pa-nara-hall-sager-i-forhor-att-han-inte-sett-nagonting
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/smabarnspappan-johan-misshandlades-av-ungdomsgang-flera-sag-men-ingen-ville-vittna
https://www.flashback.org/t3087920p2