måndag 21 oktober 2019

Nya Moderaterna i graven..

.. men gissa vem som kom som gubben i lådan?
Som enligt media fick stående ovationer?
Fredrik Reinfeldt.
Hyllningarna och applåderna visar att oavsett vad man låtsas föra fram så är det fortfarande samma människor som sitter bakom rodret.
Varför i hela friden kom Reinfeldt dit?
Uppenbarligen var det inte för att be om ursäkt.
Jag kände en våg av lättnad över att slippa förklara bort det fiasko partiet enligt mig står för.
Jag ansåg att Reinfeldt var bra. Fram tills talet.
Det talet och efterföljande år förstörde Sverige men han blundar fortfarande.
Håller ett nytt tal i helgen med samma anda och blir hyllad.
Hade jag varit där hade jag gått.
De som var där sitter kvar och klappar, ler och anser att han är gud.
svt.se

Det finns en hel del intressanta aspekter.
Rent krasst tror jag inte att det spelar någon roll vilket parti man sitter i för förr eller senare så dyker det upp saker som gör att saker förändras.
Jag kan berätta åtskilliga historier om människor som borde stötta, hjälpa och ställa upp men som istället sätter en kniv i ryggen och använder den som språngbräda för att ta sig själv uppåt.
Oftast är det äldre män, men många gånger är det kvinnor som helt enkelt ska upp.

Första gången jag råkade ut för detta var när jag var en mufare och vi hade förbundsstämma i Olofström. Samma person som än idag representerar partiet i riksdagen kom fram och bad mig föreslå ett annat namn till styrelsen. Jag var ny men fick veta att av mina närmsta att jag skulle vara tyst och låta just Karlskrona sköta sitt eget skit rent ut sagt.
Efteråt kom vederbörande och skällde över att jag inte hade gjort som jag blev tillsagd men jag blev då försvarad av de lokala egna.
Detta är tjugo år sedan men samma person fortsatte och lyckades på detta sätt manövrera ut i princip alla yngre som ville engagera sig. När de förstod att de var marionetter i personens spel så ville de inte mer.

Sista gången var lokalt.
Samma person som klappade mig på ryggen och berättade att denne skulle stötta mig i alla väder trampade sedan hårdast men den egna uppfattningen att när jag sedan vann, så var det jag som var den onde. Anna Kinberg Batra skriver i sin bok, vilken för den delen är läsvärd och speglar väldigt mycket av allt jag sett under tjugo år som aktiv, att det man minns mest är vännernas tystnad.
När man själv inte kan ta sig upp så surar man, sätter sig på tvären och går emot saker som man från början inte hade några bekymmer med alls. Allt för att förstöra och spela offer.

När jag precis hade fyllt arton så skulle jag backa till vid en kyrka där orkestern jag spelade med skulle rigga. Jag skulle alltså kort stanna till för att sedan flytta mig.
Jag blev totalt utskälld av en person som betedde sig så fruktansvärt illa att jag än idag har bekymmer att titta på personen. Tyvärr började han en grund som desto fler sedan har cementerat.
Troende betyder för mig skenhelighet.
Hade alla varit som prästen i Mjällby så ok, men så ser det inte ut.
Guds budord om att man ska älska sin nästa, icke stjäla eller begå äktenskapsbrott.
Bäst av dem är "du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa".
Dessa borde vara väldigt viktiga för dem som sedan sitter och påstår att de är bra för andra människor och sedan utger sig för att vara troende.
Totalt hyckleri om någon frågar mig.

Moderaterna har nu haft partistämma.
Mitt namn kommer ju inte upp men den om aktiv dödshjälp är med största sannolikhet den jag fick igenom här i Blekinge för två år sedan. Det är lite kul att se att jag gör avstamp fast att jag inte längre är kvar.
Det hade varit intressant att veta vilka motioner övriga från länet har haft uppe.
Jag vet ju vilka som har varit de sista åren och det är inte många.
Man ska tydligen se över det där med att köpa vin och öl i affär med... tjoho.
Jag hade det uppe för tjugo år sedan.
Man ska nu ta migrationsfrågan!
Grattis.
Ni är tio år för sent ute och hur gärna ni än hycklar över andra, säger att man tänkt såhär, så vet jag hur kulturen ser ut inåt. Det är en liten elit som bestämmer och den dag de anser att något ska förändras, då kanske det händer.
Fram tills dess tystar man ner oliktänkande, plockar dem från platser och hyllar och för fram de som slickar på rätt håll samt hoppar på kommando.
Ju högre upp du tar dig, desto effektivare har fjäsket varit.

På SVT står det att de nya moderaterna definitivt går i graven nu.
Det kanske är så att man har bytt skal, men man har inte bytt ut någon av människorna bakom ytan och när Reinfeldt gör entré i det som nu ska representera framtiden, då får jag kalla kårar.
Det finns varken nya eller gamla moderater.
Det är en samling människor som blint följer en ledare och de få som vågar gå emot strömmen, de klubbar man ner så att de ska flyta medströms istället.
En hyllning till Hanif och Sonesson som står upp för vad de tycker och inte backar.
Ett parti behöver människor som står upp för förändring, inte som härmar en skock får.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOz1GB/dodshjalp-fick-m-att-vandas
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-vill-kopa-ol-och-vin-i-butik
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-ledaren-nagot-brast-i-sverige
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-moderaterna-gar-nu-definitivt-i-graven