onsdag 10 april 2024

Vad hade du gjort?

Tänk dig att du sitter med din familj och äter frukost.
Du har tur, så du befinner dig inte där Hamas tar sig in, men du får veta att din syster med familj är tillfångatagna. De har blivit gisslan och tagna till grannlandet som styrs av terrorister.
Samma dag får du sedan höra att dessa terrorister har mördat, våldtagit, förstört, slaktat familjer och begått fruktansvärda brott. Du vet, för de har själv filmat det för att visa varandra.
De skickar filmer när de lemlästar unga kvinnor.
Du inser att din syster med familj är tagna av dessa djur, för människor gör inte såhär.
Inte bara din syster och dina barns kusiner, utan grannar och vänner.
Över hundra stycken.
Vad hade du gjort?
Hade du satt dig ner och tyckt att det var jobbigt?
Hade du gjort allt för att få hem dem?

Jag vet att jag aldrig hade slutat förrän mina familjemedlemmar hade fått komma hem igen.
Det som nu sker är dock att det är jag som vill ha hem min familj, som plötsligt är den sjuke.
Hamas handlingar är inte längre viktiga, utan det är dina försök att få hem din familj som gör att omvärlden blir arg.

Vad är det med media?
Ingen tycker att det är bra som det är i Gaza.
Ingen.
Jag kan inte se någon framför mig som anser att det som sker är bra, men faktum kvarstår att media både i Sverige och i världen plötsligt jagar för att man ska sluta attackera istället för att trycka på Hamas att lämna tillbaka gisslan.
Över 100 människor från Israel sitter fortfarande inlåsta av Hamas i Gaza.
DET är problemet.

Vill man ha lugn och ro i Gaza?
Släpp gisslan.
Folket i Gaza lider enormt, men sitter i en knepig sits.
Landets styrande är terrorister och får sitta kvar.
Jag såg Disneyfilmen Önskan för ett tag sedan och ser på slutet hur alla vänder sig mot diktatorn.
När alla står enade emot så kan det ske förändringar.
Inte bara på film, utan även i verkligheten.

En enda gång har det kommit ut information kring demonstrationer i Gaza.
Inte demonstrationer för att stoppa Israel, utan mot Hamas.
Människor går emot styret i landet och detta tystas.
Det blir fel, när människor i bland annat Sverige sedan går ut med flaggor och viftar för att det är synd om Gaza. De skulle viftat med vita flaggor för att släppa gisslan!

Det har suttit människor inlåsta i över sex månader.
De kommer ha livslånga trauman om de överlever!
Det som händer i Gaza är fruktansvärt, men media behöver flytta fokus.
Vill de ha lugn och ro?
Hjälp dem som protesterar mot Hamas istället för tvärtom!
Inse att lösningen på allting är att gisslan släpps!