fredag 19 april 2024

Var går gränsen?

Jag skrattar för mig själv.
Hur länge ska ledningen för moderaterna i Blekinge hålla Roger Fredriksson bakom ryggen?
Omröstningen i riksdagen visade tydligt att det inte bara är ett fåtal personer, utan en grupp som satt i system att skydda vissa och förgöra andra.
De som är obekväma, ska bort.
Moderaterna vill ha en skock får som bara gör som de blir tillsagda och följer vad den interna demokratin säger är rätt. Vad väljare eller andra människor tycker spelar ingen roll.
Ingen kan tveka på att detta stämmer längre.

För en månad sedan började skriverierna kring att Fredriksson inte fungerade som person i sin tjänst.
Människor är rädda för honom och berättade om nattliga samtal.
Efter ett par veckor samlades moderaternas ledning till ett möte men sen stoppade det.
De trodde att "locket på" skulle bli jättebra!
Hur ska de göra nu?

I gårdagens BLT lägger Fredriksson skulden på de kvinnor som har gått emot honom. Allt handlar om hans platser - ni vet, som man känner sig själv känner man andra..
Han är alltså inte bekymret, och uppenbarligen faller bland annat Mårtensson i Sölvesborg för detta.
De är ju polare sedan länge.
Hennes vän har inte gjort något fel för kliar du rätt rygg..
Fredriksson berättar att han minsann inte har något förtroende för dessa kvinnor.
Fantastiskt!

I samma veva så kommer SVT ut med bilder där Fredriksson dricker alkohol under arbetstid.
Inte en gång, utan vid upprepade tillfällen.
Hur ska ledningen nu göra?
Fredriksson har varit en av dem som har ringt upp mig och berättat om att jag är för mycket.
Att jag var i media med negativa saker för ofta var jobbigt och dåligt för moderaterna.
Hur ser man då på detta!?

Jag var en jobbig moderat.
Jag fick höra att jag inte skulle skriva och tycka så mycket.
Alla idéer var värdelösa när de kom från mig, men när andra sa dem var de genast bättre.
År av tugg och att aldrig duga, för det har alltid funnits någon annan som var bättre.
Jag blev uppringd av media för att jag var den som hade skrivit flest motioner för förändring i kommunen, men det hjälpte inte.
En skämtbild.
Det var vad som räckte.
Den skämtbilden innebar att samtliga ledande moderater i Blekinge län samlades inom tre dagar och tog ett beslut om att jag skulle uteslutas ur partiet.

Mitt ärende tog tre dagar.
Fredrikssons ärende har fram tills nu tagit mer än en månad.
Då handlar det om att han är arg, inte går att samarbeta med och har alkoholproblem.
Det är inte en person som klagar, utan nästa tjugo.
Alla dessa har fel.
Förvaltningschefen berättar att de har fått hämta Fredriksson efter en resa.
Detta minns han inte.

Fredriksson skyddade inte mig från något drev utan ansåg tvärtom att det var bra för att han skulle slippa konkurrensen om platserna till riksdagen.
Att möta sin egen medicin är inte roligt.

Tror ni att Fredriksson kommer att få sluta?
Jag tror det inte.
Om han så hade mördat någon så kommer de ledande moderaterna i de olika kommunerna att skydda honom.