onsdag 3 april 2024

Prostitution - för gängens bästa.

Dubbelmoralen är omfattande i vårt land.
1999 blev Sverige det första landet i världen att förbjuda människor att köpa sex. 
De som säljer är inte olagliga, utan bara den som köper.
Alla vurmade för detta.
Nu skulle det äntligen bli ett slut!
Nu skulle människor få ha kvar sin värdighet!

Blev det bättre?
Ja, enligt alla de fina människorna i landet så blev det bättre.
De prostituerade syns ju inte längre längs med gatorna, utan göms nu istället i lägenheter. Det betyder också att polisen har betydligt svårare för att ta tag i det som händer och att hjälpa dem som behöver hjälp. Ingen kan nämligen se det. 
Det sker bakom dolda dörrar.

Blir då detta bra?
Nej.
Jag är helt säker på min sak och artiklar som den nedan gör att jag är helt säker på att jag har rätt. Gängen behöver ha in pengar. När narkotikan kanske inte alltid fungerar att sälja, då tvingar man in flickvänner som sexslavar istället.
Dessa flickor går med på det mesta för de lever under hot och våld.
Efter ett tag slutar de att säga emot eller att göra någonting.
De anser att de förtjänar detta och nedvärderar sig själv.

Flickorna hamnar i en sits där de antingen ställer upp på vad pojkvännen säger, eller så riskerar deras familjemedlemmar att råka ut för någonting hemskt.
Alla, eller åtminstone de flesta, är beredda att försvara och skydda sin familj.
Det gör även dessa tjejer.
Polisen väljer dock att inte göra någonting, vilket jag i många fall förstår. De kan inte ta varenda småsak och dra det vidare när det krävs stora utredningar.
De kan ju inte längre se de som säljer sig!
De göms på olika ställen istället.

Jag tycket att lagen var fel då, och jag anser att den är fel idag.
Kvinnorna var mer skyddade på gatan än gömda i en lägenhet.
Detta är fruktansvärt och jag önskar att ingen ska behöva hamna i detta.