torsdag 4 april 2024

Vad blev du egentligen sjuk av?

Med jämna mellanrum hör jag människor som säger att de drabbats av en släng av corona. Alltså, en vanlig säsongsinfluensa..
Media tystar effektivt ner alla rapporteringar som säger emot vad de själv anser var det rätta och här är ytterligare en.
"Fler drabbas av autoimmuna sjukdomar efter covid-19".
Känns det rimligt?
Jo, absolut.
Människor kan få ett dåligt immunförsvar av sjukdomar som i sin tur ger andra sjukdomar.. men är det hela sanningen?
Jag är ingen expert men jag vet när jag ska ifrågasätta.

Hur vet man att det är corona som orsakar vissa sjukdomar?
Kan man vara säker på att det faktiskt inte är tvärtom?
De som tog vaccinet har fått följdsjukdomar..
Eller?

Jag är uppvuxen med att man ska ifrågasätta allting.
Jag tar inga sprutor som inte är beprövade och kommer aldrig att göra det.
Jag tänker inte heller vaccinera mig mot säsongsinfluensan, oavsett vad den råkar heta det året. Man tänker kanske att jag är en frisk person men så är det inte.
Jag väljer dock att inte tjafsa ner mig i detta och ifrågasätter att så många kan bli överdrivet hysteriska kring en sjukdom som dödar färre än en säsongsinfluensa.

Jag förstår att det är pinsamt i efterhand, men tänker också att ingen kommer lära sig om de fortsätter sina liv utan att ifrågasätta någonting. Var vaccinet säkert?
Uppenbarligen inte.
Jag efterlyser mer sunt förnuft!
Fler människor som vågar ifrågasätta!
Tro inte på allt som ni hör.
Ja, det dog människor i corona, men majoriteten av alla överlevde.
Jag är en av dem för jag låg på intensiven med en fungerande lunga och blev smittad med corona. Efteråt frågade människor mig hur jag mådde efter coronan.. men faktumet att jag hade tagit bort en bit av min lunga och hade opererats ansågs vara mindre bekymmersamt.

Förstå att det finns fler sidor på allting!
I Sverige är det dock svårt att se skogen för alla träden, då många är hjärntvättade och inte tänker alls själv. Stå på er! Ifrågasätt!