måndag 1 april 2024

När blir man nöjd?

Kate Middleton.
En av Storbritanniens prinsessor har nu varit i ropet.
Efter mycket om och men så berättar hon att hon har cancer.
Innan dess jagar man livet av henne och familjen.
Säga vad man vill, för ibland kan det kanske vara motiverat, men jag tycker det är bra att media i Sverige har några former av gränser.
Så som man jagar speciellt kungligheter i Storbritannien är sjukt.
Riktigt sjukt!

Jag är för monarkin och tycker att den kungliga historien är rolig att läsa om och att kunna, men jag måste inte veta vad de gör hela tiden.
De måste inte vara perfekta personer och de måste inte agera som jag vill.
Att de flyr utomlands förstår jag dock.
Jag har aldrig förstått varför allas mål ska vara att synas och höras mest.

Många unga har idag som största dröm att de ska bli kända.
De vill att alla ska känna till dem och avguda allt de gör!
Upp med några videos på diverse sociala medier och försök bli någon som är viktig.
Se mig!
Hör mig!

Är lyckan att bli förföljd överallt?
Jag tycker inte det.
Jag älskar och värnar om mitt privatliv.
Måste alla se vad du åt till middag eller vad du gjorde igår?
Är det dags att lägga upp vad som händer på toaletten också?
Eller lyckliga foton på den perfekta familjen?
Nja.. min erfarenhet säger att desto lyckligare du är på sociala medier, desto värre är det innanför husväggarna. Vill du bli känd?

Tänk att Kate har undvikit media i ett par veckor och då jagar de livet av henne.
När hon nu ber om lite tid för henne och familjen, för att barnen ska få förstå, så är det svårt det också. Hela tiden spekuleras det.
Ve och fasa.
Jag hade aldrig bytt med dem!
Jag hoppas det går bra med behandlingarna.