söndag 1 mars 2015

Äntligen!

Fet? Känner du dig sjuk också?
Lugn. Det är inte ditt fel.

Jag blir så trött!
Här har vi forskning och media i ett nötskal.
En forskningsrapport från USA, snabbmatens land, har nu kommit fram till att det är tillsatser i maten som gör så många sjuka och feta. Alltså, maten gör oss sjuk för det är ett medel i maten som gör oss dåliga med diverse sjukdomar eller symptom.
svt.se
Med andra ord; det har inte att göra med vad du äter eller hur mycket du rör dig?
Artikeln tar upp att ämnet som anses farligt finns i snabbmat och forskningen är gjord i USA.
Jag ber så väldigt mycket om ursäkt när jag skrattar lite för mig själv här där jag sitter.

Min uppfattning är den här (med vissa undantag): Går du upp i vikt äter du för mycket och rör dig för lite.

Det kan alltså inte vara så att de människor som lever på snabbmat går upp i vikt och äter så mycket för att det helt enkelt är skräpmat de äter?
Jag må vara stygg och trampa på vissa tår nu men i mina ögon är det så att jenkarna kan undersöka och forska så mycket de vill på detta för om de hade rört sig mer, slutat äta så mycket skräpmat och istället levt på en svensk normal kost så hade de inte blivit så stora.
Men klart, det måste vara skönt att kunna skylla på mattillverkarna istället för de som frivilligt går ut och köper snabbmaten de ska äta. Det handlar ju verkligen om ett tvång.
Jag har aldrig hört talas om någon normal människa som blivit överviktig av att promenera lite och äta ett normalt kaloriintag varje dag.
Förmodligen har jag synfel enligt denna rapport men min övertygelse är ändå stor:
Ät mindre och rör dig mer så slipper du bli fet och dra på dig en massa sjukdomar du annars hade sluppit.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/tillsats-i-mat-gor-oss-sjuka-och-feta