måndag 29 mars 2021

Det där med sjuk humor..

Jag erkänner, min humor är förmodligen katastrofal jämfört med många andra, men jag kan bara inte hjälpa det. Tycker du att du har en dålig dag?
Känns allt jobbigt?
Känner du dig värdelös?
Har du gjort fel på jobbet och känner att du inte duger?
Allt har gått emot dig och du har ont överallt?
Tänk på detta då... Hur tror ni att mannen som lyckades med detta känner sig?
Nu går det inte att sätta skrattgubbar här men jag skulle satt flera rader...
Hur jobbigt något än är, så se på detta och förundras.
Missen att köra lite fel i Suezkanalen har nämligen resulterat i en kostnad på 10 miljarder dollar i veckan. Världshandeln påverkas och det är totalstopp.
De hoppas på tidvattnet men vet inte riktigt hur de ska göra.

Hur stor är sannolikheten att ett 400 meter långt lastfartyg lyckas sätta sig på tvären i en lika bred kanal!?
Tänk paniken när kaptenen inser vad som är på väg att hända.. när han inser att det inte går att göra någonting.. samtalet hem att han nog kommer vara liiiiiite försenad.. jag skrattar så att jag får ont i magen.

Självklart tycker jag väldigt synd om honom, men min uppfattning är att man måste se det komiska i saker. Självklart har ingen gjort detta med mening.
Inge har ens tänkt tanken på att det kan hända för då hade man haft en nödlösning, men sannolikheten att ett av världens största cargofartyg fastnar just där!?

I framtiden lär de hitta en alternativ lösning för att detta inte ska kunna hända för oavsett vad lösningen kostar, så kan det omöjligt bli dyrare än 400 miljoner dollar om dagen.
Stackars den som styrde och skönt att det äntligen lossade!

Hur dålig just din dag än var, så kunde det faktiskt ha varit värre!