onsdag 17 mars 2021

Det har tagit hårt på honom..

Mina skattepengar går till bland annat SVTs lokalavdelning i Blekinge.
SVT Blekinges uppgift är att förmedla nyheter på ett bra och rättssäkert sätt.
De ska ge medborgarna opartisk och mångsidig information.
"För SVT, SR och UR finns också krav på att sändningarna ska vara opartiska".

För mig betyder det att denna opartiska form av nyheter ska ställa samma frågor till de olika parterna i en konflikt. Absolut inget märkligt enligt mig.
Jag har läst igenom alla artiklar kring Emma Stjernlöf och förvånas.
Inte en enda gång får hon frågan hur hon mår eller hur hon känner.
Artiklarna handlar om hennes lön, att hon är bortröstad och alla bekymmer som kommer runt henne.

Gruppledaren däremot blir försvarad.
Frågan av journalisten blir hur han mår.
Samme toppmoderat som hittar på saker i media kring hur det har skötts med Emma, berättar att gruppledaren mår dåligt och att detta har tagit hårt på honom..
Vi backar bandet.

Gruppledaren fick alltså kritik för sitt ledarskap av övriga allianspartier sommaren 2020.
Hösten 2020 väljer samma gruppledare att istället för att ta till sig, vända kritiken mot Emma.
Man menar att hon har bekymmer med dem samt tjänstekvinnan.
I alla andra lägen byter man ut den anställda personalen men nej, gruppledaren vill ha kvar den personen och agget riktas mot Emma.
Vintern 2020 försvarar Emma sig och säger att hon inte avgår.
Sedan eskalerar det och Emma blir under början av 2021 av med sitt förtroende från gruppen.
Det faktum att hon hade mer röster än alla de andra tillsammans spelar ingen roll.
Hon ska bort.
Då gör SVT en snyftartikel om gruppledaren.
Kan någon snälla förklara detta för mig!?

Gruppledaren försvaras från högsta regionala ort.
Försvaras från samma person som menar att man har försökt tala med Emma, vilket jag påstår är en direkt lögn för jag kan jämföra med den behandling jag själv fick.
Jag kan gissa att samma person sa att man hade talat med mig, hetsat upp sig och sedan sitter övriga mähän och håller med för ingen av dem är tillräckligt klar i huvudet för att inse det absurda.
Ingen hörde av sig och därför menar jag att den påstådda kontakten med Emma inte har existerat.
Har de haft samtal med henne om hennes "samarbetssvårigheter" så har det handlat om att hon ska vara tyst, få en äldre manlig mentor som ska korrigera henne eller helt enkelt bara tryckt till henne.
Så gjorde man med mig.
Stöttning existerar inte.

Jag har träffat alla inblandade under flera års tid och det jag kan säga om Emma är att hon gör det hon ska och kan det. Jag har aldrig stött på varken någon form av manipulerande fulspel eller annat från henne.
Jag kan inte säga samma sak om Ronnebykretsen som i precis motsatt anda alltid har fulspelat, gått bakom ryggen och försökt förskansa sig bättre poster, politiska lägen och löner.
Var man från Olofström eller Sölvesborg existerade man inte alls utan skulle vara tacksam att man ens fick sitta med, och då var det för att lagen sa att det var så för annars hade alla från denna sida plockats bort även där. Antalet personkryss skrattade man åt. De var en petitess.
Sen fick man en klapp på huvudet.

Så en öppen fråga till SVT: 
Anser ni att ni utför ert uppdrag opartiskt, där ni låter alla sidor komma till tals?
Hur mår Emma?
Har turbulensen tagit hårt på henne?
Gruppledaren har tagit semester. Den Emma tog i höstas beskrevs som en svaghet men nu då?
Mår han dåligt?
Det är absurt vilken skillnad den opartiska median i Blekinge gör. 

Bild från svt.se