onsdag 5 maj 2021

Fest i hela huset!

Miljöchefen i Karlskrona hade Valborgsfest.
Den hölls utomhus och i grupper anordnade efter hur många man fick vara.
Nu är det ett ramaskri kring detta och det är enligt mig väldigt förvånande att det blir liv. För det första är miljöchefen nämligen på "fel" sida för att media ska engagera sig, och för det andra så undrar jag hur många man egentligen har kollat upp.
Lever människor som de lär?
Jag vet att de inte gör det.
Inte ens när pandemin var relativt ny och hysterin var ett faktum så var engagemanget jättestort.
Det är lätt att kräva munskydd och nedstängning men när man är den främste förespråkaren själv och inte ens lever efter det?
För vad gör väl det om man kanske har en liten inflyttningsfest?
Kanske man bara kan ha en liten fest?
Bara ett tiotal vänner från andra delar av Sverige?
Jomen visst. Varför inte.

Jag förvånas av att media kör med dubbla måttstockar med vem de jagar för helt ärligt.Vem ska kasta första stenen?
De som förespråkar partier som vill stänga ner, de bör inte heller visa sig ute utan munskydd och de ska definitivt inte ha någon fest. De som tänker tvärtom?
Jo, de ska följa reglerna men sen är det inte lika hemskt enligt mig.
Det handlar nämligen om trovärdigheten.

Det blir inte ok att du säger att alla andra ska följa reglerna men sedan inte gör det själv.
En Valborgsfest, utomhus, där de var max åtta personer.
Är det hela världen?
Tanken var att de genom detta inte skulle åka till andra ställen och träffa en massa andra, vilket jag tycker är en bra tanke.
Enligt mig så nej, men jag anser ju att allt går till överdrift.
Har man däremot härjat högt över hur alla ska bete sig, då kan man inte vara en av dem som "bara" skulle inom affären en sväng mitt under rusningen, har en liiiiten fest eller baaaraaa låter sina egna barn träna. Följ då de reglerna.
Stänger man ner alla kommunala verksamheter så bör man inte heller smyga in på dem själv.
Allt kokar till syvende och sist ner till de magiska orden: Sköt dig själv och skit i andra.
Är du livrädd?
Håll dig hemma.

Tycker du att det är hemskt gjort?
Tänk då efter, för det är inte så snyggt att kasta den första stenen om man inte själv är ett helgon.