måndag 31 maj 2021

För de svartas rättigheter!

Black Lives Matters har spetsat in sig i alla västvärldens länder och håller med en spjutspets den knutna handen högt. Svarta människor är mycket värda!
Samla in pengar och hjälp dem som har blivit utsatta för polisvåldet!

För mig är alla människor lika mycket värda.
Det spelar ingen roll hur du ser ut, utan det viktiga är hur du är inuti.
Att människor blir utsatta på grund av hur de ser ut, deras kön eller ålder är inget nytt, men jag vill påstå att den kamp som förs för att svarta människor ska få ha rättigheter, den borde föras för alla människors lika värde istället.
För, nu kokar det ner till den där sista biten.
Finns det de som bryr sig lite extra?
Människor flaggar gärna med regnbågsflaggan och menar då att de står för alla likas värde, trots att den inte gör det. Människor flaggar med Black Lives Matters symbol och jag förundras över hur många av dem som egentligen har läst deras manifest. Jag har.
Jag skulle aldrig hänga upp deras flagga.
Till syvende och sist är det nämligen bara just det.
En flagga.
Den räddar inte ett enda liv.

Så, BLM. Det visar sig nu att Patrisse Cullors som har lett BLM under sex år, avgår.
När hon gör det är det inte för att hon egentligen vill, utan för att det blivit för mycket skrivningar om allt hon har gjort. Hon har exempelvis köpt fyra hus.
Finansierade med pengar som skulle gå till polisvåldets svarta offer.. ?
De lärda tvistar om detta.
Ett av husen ligger i de vita finkvarten i Malibu.
Vad ska hon då göra istället?
Jo, men hon har blivit köpt av Warner Bros så hon klarar sig fint!

Den stora frågan blir nu:
SVT och övrig svensk media.
Ni rapporterar gladeligen om BLM.
Är då inte detta lika intressant!?
Ledningen har totalt missbrukat all form av förtroende, trampat på tusentals svarta människor som anser att de ska uppåt i hierakin.. och så gör hon såhär?
Tänk er om hon hade varit vit.. Då hade det börjats misshandla och slå sönder städer igen.
Jag må vara en lekman i detta, men för mig är det helt obegripligt hur detta kan passera svenska nyhetsradars utan någon form av reaktion.