onsdag 30 mars 2022

Matöppet i Hällevik!

Jag hörde ryktet surra för ett par dagar sedan och igår skrevs det ut i sociala medier.
Matöppet i Hällevik är på plats till sommaren igen!
Denna gång av två Hällevikare som dessutom vill anställa personer till att arbeta där och jag blir så glad! Hällevik, alltid i mitt hjärta.

Det här med landsbygden är väldigt spännande och exclusivt för många. Jag är uppvuxen här och flyttade till skillnad från många jämngamla aldrig härifrån. Jag bodde i tre veckor inne i Sölvesborg men flyttade sedan tillbaka till landet då ljuden störde mig för mycket.
Här bor jag än.
Här hälsar människor på varandra och man har lite koll på vad som händer.
Ingen hade kunnat ligga död i sitt boende i flera år för det finns för mycket folk som reagerar.

Vi har vår affär som har funnits sedan min barndom även om den då hette Simonssons och låg på ett annat ställe så var affären ett måste. Det är svårt att ha en levande landsbygd utan någonstans att mötas.
Att nu Mats och Hasse tar över blir kanonbra!
Två engagerade människor med fötterna på jorden och enbart deras personer kommer locka folk hit igen.
När det skulle stängas igen sist kom det väldigt mycket människor och kommentarerna var att människor kom då som inte hade varit där innan.
Det må hända, men någonstans handlar allting om hur man sköter saker.
Alla har alltid varit väldigt trevliga som jag har mött men det blev nog övermäktigt för de förra ägarna och till slut blev det tomt på vissa hyllor.
Därefter är det svårt att jaga tillbaka kunderna.

Jag ser med glädje fram emot att det ska öppnas upp igen så stort lycka till både Mats och Hasse! Detta kommer bli jättebra för hela bygden!

Vill du ha ett jobb på Matöppet?
De söker folk så skicka ditt CV till mats.johansson@orbitone.se