torsdag 8 februari 2024

En skämtbild?

Är det skillnad på folk och folk inom moderaterna?
Svaret är glasklart.
Kommunalrådet och förbundsordföranden har skickat nedsättande bilder som kränker människor. 
Inte skämtat om sig själv utan om kvinnor, människor födda i andra länder och religion.
Allt i ett!
Biträdande partisekreterare har kommenterat.
Jag ser fram emot att Strömmer ska kommentera.
Min skämtbild, som inte på något sätt skulle kunna komma upp i kränkthet, den kommenterades nämligen av de högsta hönsen.
Anledningen till det var att jag var fruktansvärt obekväm och inte gjorde som jag blev tillsagd.
Jag ogillar feminism och tänket kring detta, men jag blev dessutom dömd betydligt hårdare för att jag är kvinna. Som man kommer han att sitta kvar.
Inte en tvekan om det.

Detta visar hur dubbelbottnat partiet är.
Man har väldigt mycket överseende med dem som klappar medhårs och håller med i allt, men de andra kapar man. I Blekinge finns i princip inga moderater med ryggrad kvar.
Överst hamnar dem som skor sig mest.
Som begär mer i lön och vill ha makt.
Inte de som vill göra riktiga förändringar.

Bilderna som det moderata kommunalrådet nu har skickat, går under bältet.
Jag hade aldrig lagt upp dem, men där kommer också nästa sak.
Han har inte lagt upp dem.
De är skickade i en privat chat med en partikollega.
Partikollegan vill förmodligen ha hans plats för det är då dessa saker händer.
Ska media nu vrida på varenda sten för att jaga kollegan också?

Mig ställer de fortfarande frågan till: Vem tog bilden?
Som om det skulle vara det viktiga i kråksången.
Vi har här två personer ur ett parti som skickar skämtbilder till varandra.
Jag kan också skratta till mycket men jag delar det inte.
Privat kan det skickas saker men inte i denna genre.

Kommer han att få sitta kvar?
Troligtvis.
Hans bilder anses nämligen inte vara så farliga som att jag är med i en skämtbild som handlar om kvinnans rätt att själv få bestämma. Jag skrev till och med att det var ironi och att folk skulle bli kränkta, men icke. Han har skickat detta med berått mod.
Flera gånger.
Det fortsätter att storma i vattenglasen inom detta parti i fall och jag hoppas att fler öppnar upp ögonen för det alternativ som finns. MEDborgerlig Samling har högt i tak och är fullt med människor som tror på sin politik och inte bara tycker saker för att tjäna pengar på det.