tisdag 20 februari 2024

Tyck rätt, eller dö.

Navalnyj är den sista i raden av människor som har ifrågasatt, som också har gjort det med sitt liv som insats. Efter att ha protesterat mot Putin och inte backat för sina åsikter, så sattes han i fängelse.
Inte ett svenskt fängelse, utan i ett fängelse i norra Ryssland.
Kallt och avlägset, utan en chans att kunna ta sig därifrån.

Trots att han enbart var ett par år äldre än mig, så påstår de att han fick en blodpropp av något slag och dog.
Ingen i familjen får se kroppen.
Ingen tillåts.
Samtidigt visar undersökningar att majoriteten av den ryska befolkningen fortfarande är så hjärntvättade att de anser att den form av styre de har faktiskt är det bästa. Demokratin behövs inte när det finns en enda stark ledare.
Navalnyjs fru säger nu att hon kommer ta över sin makes arbete.
Alla förstår att hon iomed detta också hamnar på listan över människor som plötsligt kommer dö en naturlig död alldeles för tidigt..

Mest skrämmande av allting är det faktum att världen står lamslagen.
Alla fördömer men inget händer, för Putin och gänget bryr sig knappt om att dölja sina spår.
Många människor i landet har så stora skygglappar att de inte ens ifrågasätter att Navalnyjs död var naturlig. De bara antar att det är sant.

Ryssland är ett land där det bara finns en sanning.
Ett land där du inte får tänka annorlunda eller säga emot.
År 2024, där tekniken har kommit så otroligt långt fram så borde inte detta vara ett problem alls. All information finns där om man väljer att ta den till sig.
I det hela ställer jag ofta frågan till mig själv, om det är jag som inte ser och det är möjligt att det är så. Jag tror det dock inte och hur korkade politiker än är, så är jag inte rädd för mig liv.
I Ryssland håller man antingen med Putin, eller dör man.
Det är hedervärt att de fortsätter att försöka och jag hoppas att de aldrig ger upp!
Detta trots att sannolikheten för en tidig död är överhängande.

Ge inte upp!
Förr eller senare kommer det en vändning.