lördag 19 februari 2022

Det absurda Sverige.

Jag fick läsa inslaget två gånger.
Kan det verkligen vara sant?
Visst vara det.
Sverige - det absurda landet.
En lärare kallade en elev för "han" när denne anser sig vara en "hen" och på grund av detta får nu eleven 150 000 kronor i skadestånd för den kränkning denne har utsatts för.
150 000 kronor!

Bröderna som blev anklagade för att ha mördat en fyraåring fick inte en enda krona för någonting. De fick efter många om och men en ursäkt.
Så eleven i fråga kan enligt mig få en ursäkt och en förklaring på att "hen" det betyder på engelska höna men på svenska ingenting. Oavsett vad man anser att man är så föds man nämligen antingen som en man eller en kvinna. Du kan byta kön men då ändrar du och blir något av det.
I min värld helt oviktigt för du får kalla dig för vad du vill men "hen", det finns inte.

Man skulle kunna sätta detta i paritet med att jag känner att jag definierar mig som en enhörning och vill bli kallad för det. Mitt pronomen ska vara DEN och när jag kommer med min enhörningsdräkt till arbetet och någon säger HON eller mitt namn så tänker jag bli kränkt.
Får jag några pengar då?

Vi kan ta det lite längre.
Om en lärare blir misshandlad av en elev.
Hur mycket tror just du att denne lärare får ut?
Jag tror definitivt inte att det är några 150 000 kronor.
En ursäkt kanske?
Jag tror knappt inte det heller.

Nästa fråga måste då vara att om man kan bli anmäld för detta i skolan, så bör man starkt ifrågasätta OS so går nu. Hur fungerar det egentligen?
Vad jag har förstått så delas tävlingarna upp i herr och damlag.
Finns det inget DENlag?
Om du är född som man men anser att du är en "hen".
Vilka ska du då tävla med?
Som man har du ofta betydligt större fysisk styrka.
Hur gör vi då?
Denne kan bli kränkt oavsett vilket lag den hamnar i.

Sverige är sjukt.
150 000 kronor för att någon kallade dig för det du är född till.
Personen ljög inte, misshandlade inte eleven eller satte ett felaktigt betyg.
Läraren sa HAN och det var en sådan stor kränkning att det var värt en utbetalning på 150 000 kronor. DET ÄR SJUKT!