onsdag 9 februari 2022

Fasciststaten Sverige kidnappar muslimska barn?

Jag kan inte påstå att jag har världens bästa förtroende för socialtjänsten och det kan jag grunda på över tio års erfarenhet av dem. Jag är dock av den helt motsatta uppgiften gentemot det som nu sprids på olika sidor. På flera sidor, som enligt experter samordnas utomlands ifrån, så sprids rykten om att barn till muslimska familjer kidnappas av sociala myndigheter i Sverige.
Föräldrarna får sedan inte träffa dem.
Jag anser att man ger biologiska föräldrar alldeles för många chanser, inte tvärtom.

Jag vänder mig helt mot några saker.
För det första blir det ett problem att rikta in sig helt på "muslimer" som en individ eller grupp som om de är en homogen massa.
Vi skulle aldrig säga att kristna barn omhändertas, eller att barn till finlandssvenskar omhändertas lättare. Socialtjänsten fungerar inte på det sättet.
Barn som omhändertas - de omhändertas utifrån att de inte har det bra hos sina biologiska föräldrar.
Vilken bakgrund eller religion dessa då har, det är ovidkommande.

Synen på barnuppfostran och vad som är våld.
Jag är säker på att det är den stora käpphästen.
Man behöver nämligen inte åka så långt för att se att det är en kultur som många gånger är djupt rotad. För många år sedan kom vi körande genom en mindre by i Spanien när en mamma fick ett fullständigt flipp på sin flicka och slog henne allt hon orkade i magen.
Inte en gång. Hon drog henne i armen och slog igen.
Jag minns det med obehag.
Synen i Spanien då var att föräldrar fick tukta barnen, precis som vi gjorde förr i Sverige.
I detta fall stannade dock en polis som sa det och sa till mamman så uppenbarligen ansåg inte han heller att det var ok.
Jag har själv jobbat på skolor där barn kommit med märken och berättar att märket är från förälderns toffel men barnet själv tyckte inte det var konstigt. Han hade ju varit busig.
Den synen är annorlunda.

De barn som plockas skrikande av socialtjänst och polis, de är inte vanliga.
Det sker när något akut dyker upp och med alla facit i Sverige under modern tid så händer detta alldeles för sällan. Vi minns alla Yara i Karlskrona, eller Esmeralda i Jönköping.
Båda dessa slogs ihjäl av kvinnor, inte män.
Trots det får män oftast skyllen när något händer.
För mig är fokus alltid barnet.
Barn ska ha det bra och tyvärr är det biologiska bandet inte alltid det bästa.

Att en grupp då ger en annan, eller samma, grupp någon form av hjärntvättning där man inte ifrågasätter eller undrar över sannolikheten att muslimska barn kidnappas av svenska staten.. det blir bisarrt.
Som jag ser det bör biologiska föräldrar få en viss tid med chanser.
Därefter är det för sent och då ska det vara för sent.
Har föräldrarna inte kunskapen kan barnen adopteras direkt.
Är det droger inne i bilden så bör en adoption kunna genomföras rätt omgående.
Har man gjort val i sitt liv, där man placerar de som borde sitta på en piedestal på botten.
Då anser jag att man får stå sitt kast.
Barnet bästa framför allt.
Oavsett om du är Jehovas vittne, muslim eller prickig.