tisdag 29 maj 2018

Glansdagarna svävar förbi..

"Det är som om väljarna inte riktigt tror på dem längre, trots alla förslag".
Så kan det kännas.

Socialdemokraterna har historiskt låga siffror och partiet vänder och vrider sig nu över vad de ska göra. Knacka dörr, komma med fler förslag och ändra på rikspolitiken är några idéer.
Jag har några andra för enligt mig har människor nu börjat vakna upp.
svt.se

Jag stöter med jämna mellanrum på människor i min egen ålder som envist står fast vid att vi har socialdemokraterna att tacka för det land vi har. Jo, visst.
Förr. Men förr hade förmodligen jag också tillhört det partiet.
För hundra år sedan var det inte så mycket mer att välja på.

Samma diskussion kommer kring facket.
Facket är för den lilla människan!!
Det skanderas ut samtidigt som man sätter blockad mot dem som vägrar följa deras regler.
Vill du vara medlem i LO får du inte vara Sverigedemokrat och aktiv.
Verkar det sunt för ett land?
Facket bryr sig då bara om den lilla människan, om den tycker och tänker rätt..

LOs ordförande är, trots ett trevligt sommarprogram härom året, en av de mest verklighetsfrånvända människor jag hört hylla socialdemokratin.
Höjden av hyckleri måste vara att ha en lön på över en miljon året, trots låg utbildning men med en stor mun. Mannen som särfördelar människor utefter partitillhörighet skänker oerhörda summor till just socialdemokraterna.
Det är en av anledningarna till att jag inte kan vara med i facket.
Ett medlemskap där innebär nämligen en slant till det parti jag absolut inte vill ha vid makten.

Socialdemokraterna kallar sig nu för Framtidspartiet.
Vilken framtid vill de då ha?
Jo, en framtid där arbete inte lönar sig utan där alla kan söka bidrag.
Människor ska känna sig trygga hemma i sin egen miljö och sedan ska man sätta krav på dem.
Detta är den grundläggande frågan jag vänder mig helt emot.
För mig är det absolut värdigaste för människor att de får en inkomst som de kan leva på.
Det är grundbulten för att hela vårt land ska fungera för arbetar ingen så kommer det inte heller fungera. Kommer det inte in skattepengar kommer vi inte kunna finansiera allt vi behöver.

Jag är den siste som skulle skydda någon men faktum kvarstår att när Alliansen styrde, trots många korkade beslut för övrigt, gjorde att jag fick ut mer än tusen kronor mer i månaden.
Jag fick behålla mer av min lön.
Det gällde även alla andra.
Med den regering vi har nu finns inte detta längre för plötsligt ska de pengarna betalas ut till kleti och pleti som av någon anledning inte vill arbeta.

För mig finns det inget alternativ och socialdemokraternas siffror visar att människor börjar få upp ögonen för detta. Människor reagerar på orättvisa och det visar sig väldigt tydligt nu.
Glansdagarna är över för de röda i samhället.
Jag ser fram emot en riktigt blå höst!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-varta-veckan-sa-har-partiets-strategi-misslyckats