tisdag 8 maj 2018

Sex år och boendes i ett levande helvete.

Pappan dömdes till utvisning efter att ha suttit av sitt straff, mamman friades.
Försvararen anser att straffet var för hårt.


Innan du väljer att kyla ner ditt barn som straff har du garanterat gjort betydligt fler saker. Att straffa sitt barn är i Sverige helt tabu för här ska man istället curla dem in absurdum. Jag föredrar dock det framför att barnet ska fara illa.
svt.se

Vad som innebär ”att fara illa” är dock olika för olika människor. För mig är det lika mycket psykiskt som fysiskt.
Exempel på detta är:
Om barnet misshandlas - blir slaget på olika sätt.
Om barnet har dåliga och/eller icke säsongsanpassade kläder.
Har taskiga vardagsrutiner.
Har dålig tandhygien.
Dålig hygien över lag.
Barn som får för mycket ansvar hemma. Med detta menar jag inte att ansvar är dåligt utan jag menar när äldre syskon plötsligt får ansvar för sina yngre syskon.
Föräldrar som inte ansvarar för sina barn.
Barn som inte får mat varje dag.
Barn som inte får en kram när de slår sig.

Det låter kanske många gånger överdrivet och jag anser inte att det första som ska hända är att barnen blir omhändertagna utan föräldrarna ska i första hand få hjälp. Om de inte är mottagliga för detta ska barnen dock omhändertas. Är de tonåringar kanske det är bättre att de får bo själv i en egen lägenhet med hjälp men annars är det väl kontrollerade familjehem som ska gälla.

Jag anser att familjer som har flyttat till Sverige från länder med en helt annan kultur än vår, ska kontrolleras hårdare än idag. Alla minns vi Yara.
Skillnaden här är att flickan överlevde.
Denna gången.

Sverige är unika i synen på barnets rättigheter och för dem som har svårt att förstå det, oavsett bakgrund, så ska tuffa regler gälla.
Jag tycker att ett och ett halv års fängelse samt utvisning är ett väldigt snällt straff för en garanterat återkommande misshandel av ett sexårigt barn!
Flickan är sex år och kom till sjukhuset med 26,8 grader i kroppen. Hon har garanterats trycks ner i badkaret i timmar och tankarna går till Pojken som kallades Det. När jag läste den boken trodde jag att det var en överdrift.
Jag tvivlar inte längre på att dessa människor finns.

Barnets rättigheter framför allt.
Allt annat är fel.


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/misshandlade-barn-sambon-far-fangelse