måndag 7 maj 2018

I de lugnaste vatten.

Ledningen har fel.
Enligt vissa.
Socialdemokraterna i Karlskrona anser inte att partikamraterna i Stockholm följer rätt väg.
Jag tycker det är lite intressant att läsa för det innebär något som jag tyckt länge, även om det inte gäller en exakt fråga.
svt.se

Sverige är i dagsläget uppdelat i olika partier.
Vi är även uppdelade i olika delar.
Storstad - landet.
Norrland - Södra Sverige.
Olika partier, olika religioner.
Vad är det då som är mest avgörande?

Många gånger är det lättare att sympatisera med människor i ens närhet, oavsett politisk åsikt.
Väldigt ofta kommer det förslag från riksplanet som jag inte alls kan ställa upp bakom.
Artikeln visar att det är likadant i andra partier med.

Många gånger anser jag att Moderaterna har fel på riksplan och det hade varit lättare för mig att sympatisera med andra partier i samma kommun eller landsting då vi har samma grund att stå på. Här visar socialdemokraterna att det är likadant i deras parti.
De känner inte igen sig i sitt eget parti - även om frågan för mig inte är något att tycka om.

Socialdemokraterna i Blekinge tycker att desamma på riks går för hårt fram i invandringspolitiken. Jag brukar ofta tänka tvärtom med mitt eget parti.

Oavsett om man vill eller inte så finns det frågor som är lättare att komma överens om beroende på var man bor än vad partipiskan säger. Minkfrågan är en sådan och det finns fler.
Jag kände mig ständigt ifrågasatt för några år sedan men nu har det lugnat sig.

Med detta vill jag peka på de olikheter som finns.
Socialdemokraterna, som enligt mig äntligen börjat vakna, som äntligen är på något sånär rätt väg, de får skäll av sina egna. De är inte tillräckligt givmilda och snälla!
Suck.

Det är nu bara några månader kvar till valet så det är dags att gå igenom vad man eventuellt anser vara rätt. Jag står med mina fötter stabilt i det som är mina grundvärderingar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/s-ordforande-i-karlskrona-vi-star-inte-bakom-partiledningen