måndag 5 november 2018

Få men högljudda.

En taskig bakgrund och en dålig värdegrund.
Saker som ständigt tas upp när man diskuterar Sverigedemokraterna som parti.
Människor med dåliga värderingar finns det överallt i alla partier.
Skillnaderna är hur bra eller dåligt de kan få lydnad i leden.
Det är lätt att skrika ut att saker och ting är hela partiets fel för att enskilda individer tabbar sig men precis som jag skrev när det handlade om SSU, så tänker jag det precis så som det är.
Det är enskilda individer, även om de var i grupp inom Socialdemokraterna, som beter sig illa.
De visar inte hela partiet.
svt.se

Den sista undersökningen gör gällande att de moderata väljarna anser att det minsta man kan göra är att prata med Sverigedemokraterna. Hela 85% tycker att det är rätt.
85 av 100 Moderater tycker att vi ska samtala och 67 anser att vi ska samarbeta på något sätt.
Den stora frågan blir då om partiledningen är till för sitt parti eller om partiet med dess medlemmar finns till för partiledningen?

Idag har de flesta svängt och om någon sagt detta för några år sedan när jag sprang gatlopp för mina egna, då jag hade påstått något så hemskt som att man skulle införa ett prov i svenska och allmänbildning för att bli svensk medborgare, då hade jag inte trott det.
All den politik jag tyckt var rätt och velat införa hela tiden, den ansågs vara fel då.
Nu är den godkänd och ja-sägarna som hyllade DÖ låtsas som om det regnar.
Hela partiet har svängt och trots det så står partiledningen kvar.
Vilka är det då som ställer till det?

Jag anser att man kan prata med alla för det är enligt mig det enda sättet som man kan komma fram till lösningar på. Lösningarna kommer inte av sig själv.
Ett bra sätt är då att fundera över hur man gör med barn.
I alla länder där det finns bekymmer medlas det.
Palestina och Israel är nog de som sysslat med detta längst och det trots att den ene sidan säger att de inte vilar förrän alla på den andra sidan dör.
Medling pågår men här, i lilla Sverige, kan inte vuxna människor prata med varandra.

Moderaterna har inte stödet från sin egen organisation i detta men anser sig ändå ha rätt.
Jag anser att vi har gjort rätt i min kära hemkommun även om det finns de som klagar.
Det finns några få som högljutt försöker få gehör för sina tankar genom att beskylla SD för en hel del istället för att se till sig själv.
Samtidigt pratar man om alla människors lika värde.

Vart jag än går så får jag bara tummen upp.
Jag får mail, meddelanden och handskrivna brev hem som lyckoönskar att vi vågar stå upp för att vi ska behandla alla exakt lika. Vi ska vara de vuxna i rummet.

Dessa sista undersökningar visar att de som är negativa är få men högljudda.
Vi har visat vägen och kan bara hoppas att andra följer.
Det absolut värsta som kan hända är att man upptäcker att man inte har något gemensamt.
Då har man åtminstone upptäckt det och kan gå vidare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-och-kd-valjarna-vill-ha-forhandlingar-med-sverigedemokraterna