lördag 24 november 2018

För medmän(s)klighet.

Älska alla, hata ingen.
Kärleken sprids och budkapen är tydliga.
Acceptera alla, oavsett vem kärleken riktas till från varje enskild individ och berätta öppet för alla vikten av feminism. Jämlikhet är ett för lamt ord för känslorna dessa människor känner.
Detta gäller fram tills alla inte håller med.
Fram tills någon vågar yppa en annan åsikt för då, då ska de människorna brinna i helveteselden.
dn.se

Behandla alla lika.
För mig är det grundläggande och jag förfäras över att de människor som skriker högst om de mänskliga rättigheterna är de som sedan har mest problem med dem.
På måndag kommer min resa in till helvetet att börja.
Varför?
Jo, för att jag inte röstar på socialdemokraterna.

Nej, som vanligt gäller det inte alla.
Det finns socialdemokrater som är helt fantastiskt bra precis som det finns i alla andra partier.
Människor som verkligen lever efter att alla ska behandlas lika.
Den stora skillnaden som jag märker är dock att just de människorna inte är så högljudda.
Det är nämligen så att en liten skara är de som väsnas mest.
De som ständigt hörs och är negativa, de är inte så många.

Sedan valet var klart och de stod inför det faktum att de inte längre skulle regera i kommunen, då vände man sida. Insändare, interpellationer, fika med Samstyretkandidater och ständiga frågor till alla vem de ska rösta på. Hot om marelden.
Hot om att man bevisar att man i princip är nazist om man inte väjer socialdemokraternas kandidat.
Man kanske ska fundera över varför man inte vann istället.
För i det tysta, kommer väldigt mycket människor och hejar.
Väldigt många säger ett grattis när ingen ser.

Människor som inte ens är en del av Samstyret gör detta av den anledning att de som satt blev fartblinda och maktfullkomliga. Jag säger inget om det, för efter trettio år vid makten drabbar det nog de flesta oavsett partifärg. Människor vill nu ha något nytt.
Inte något Stockholmsnytt utan något lokalt nytt som kan röra runt i grytan lite.
Istället för att då titta sig själv i spegeln och ställa sig frågan VARFÖR man inte vann, VARFÖR man tappade så mycket röster, så skyller man på alla andra.
Det är alla andra som gör fel.

På måndag röstar vi om alla platser och då ska uppenbarligen min resa till skärselden börja för jag kommer rösta på den kandidat till KSO som Samstyret har bestämt.
Enligt mig är det dock inte så och hur illa de än pratar om oss eller beter sig, så kommer jag inte göra så tillbaka. Min karma ska vara ren till nästa liv och jag lovar att gå och vattna alla dem som nu anser att allt är så hemskt då med.

För mig är det obegripligt hur man kan måna om alla människors lika värde men sedan inte leva efter det. Hur gör man då med sina barn när de börjar i skolan?
Uppmanar dem att inte beblanda sig med människor som inte är som dem?
Som har andra fritidsintressen?
Absurt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/darfor-vill-hon-ha-en-borgmastare-i-solvesborg