onsdag 21 november 2018

Men inte i Sverige..

En tyst massa styr tänket i Sverige och det blir då absurt att läsa artiklar likt den nederst. Saudiska kvinnor har nu tröttnat på klädlagarna och vänder kläderna ut och in i en tyst protest.
Ingen vågar ta av dem på grund av de represalier som då kommer.
svt.se

I Sverige är debatten den motsatta.
Kvinnorna vill ha dessa kläder och vi ska låta dem ha dem.
För mig är detta helt fel och jag förespråkar Danmarks lagar där ingen får ha dessa kläder.
Det går att tala om varje individs rättighet att klä sig som man vill och det finns säkert dem som tycker att det är rätt.
Jag blir däremot skrämd.
Senast häromdagen satt jag på sjukhuset och väntade in tiden när en pappa och en flicka gick förbi.
Vad jag vet ska flickan börja täcka sig när hon blivit en kvinna men denna flicka kan ha varit en sex-sju år och täckt.
Hon stack ut med sin sjal och sina kläder.

Varför har man då dessa kläder?
För mig är det stenåldern och ett omodernt tänk som skyddar männens makt över dessa.
Tanken är att kvinnor inte ska fresta dessa män men hur kan man tänka så om ett barn?

I Sverige gör inte barnet något fel utan mannen om han tänker på att ha sex med ett litet barn. Att omsätta det till handling blir helt förödande för dessa flickor.
Samtidigt auktioneras barn ut som barnbrudar i länder där denna klädsel förekommer.
Känns det normalt?

För mig kan vi på ett enkelt och tydligt sätt ta kontroll över detta och det är ett förbud.
Ingen borde behöva utsättas för en religion som ska styra upp hela livet och vilka val som görs.
Låt vara barn i Sverige vara fria!
I andra länder protesterar kvinnor för att få slippa de kläder som av kvinnor i Sverige försvaras. Mycket märkligt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/saudiska-kvinnor-har-trottnat-vander-kladerna-in-och-ut
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/barnbrud-har-auktionerats-bort-pa-facebook