tisdag 19 februari 2019

Att dra gränsen.

Hjärntvättade.
Det är nog en snabb sammanfattning av de människor som åkt för att kriga med IS och Hanif skrev så bra om detta härom dagen. I Sverige daddas det nämligen med dem när de kommer tillbaka.
De behöver någon att prata med och hjälp.
Tuttinutt.
svt.se

För mig är saken väldigt klar.
Här, i Sverige, ska INTE finnas några återvändare.
Vi har nog med invandring så varför i hela världen skulle vi ta tillbaka dem som helt uppenbarligen lämnat landet frivilligt en gång. De valde ett krig och mördare framför ett land som är oerhört generös med allt.

Storbritanniens utrikesminister var tydlig.
Ingen återvändare ska komma in i deras land och jag hoppas att vår S-ledare tar samma beslut i Sverige. Tyvärr är det nog så att de flesta på den nivån tycker synd om dem.
De förstod ju inte..
De ville ingen illa..
De...
Det finns alltid anledningar och för mig är det självklart att vi ska tvärstoppa alla.

Tjejen i klippet är nitton år.
Hon har fött tre barn men bara det yngsta lever och hon ångrar inte sin vistelse.
Hon vill ha skydd för sin son och sig själv.
Iklädd nästan full beklädnad.
Hon vill återvända till Storbritannien.

Människor som valt att leva sitt liv i krig.
Som stött terrororganisationen IS som begått så sjukt hemska saker.
Dem ska vi välkomna.
Samtidigt svälter barn ihjäl i Yemen.
De krigsdrabbade barnen i Syrien är otaliga.
Och, ingen bryr sig.

Alla ni vänstermänniskor som älskar mänskligheten, feminism och allt annat påhitt.
Varför låter ni inte för dessa människors skull?
Självklart menar jag inte dem som krigat, utan för alla oskyldig barn som drabbats.
Tjejen i artikeln kan skicka hem sitt barnbarn till morföräldrarna om hon vill att det ska vara tryggt. Hon kan själv stanna för jag anser inte att Europa behöver någon som henne.

Någonstans måste vi sluta dalta med människor som bott i dessa länder och jag anser att det är hög tid nu. Jag förstår att deras anhöriga är oroade men då skulle de aldrig ha fått åka.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/is-tonaring-vill-hem-till-storbritannien-folk-borde-ha-sympati
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/is-avhoppare-jag-hade-ingen