lördag 23 februari 2019

I det absurda landet Sverige.

Minns ni aktivisten som ställde sig upp på ett flygplan?
Hon hindrade flyget från att lyfta och hyllades av hela vänsterkåren medan varenda normaltänkande människa reagerar tvärtom.
Hur i hela världen kan det vara ok att förstöra så för alla andra?
svt.se

Aktivisten är nu dömd.
Hon fick dagsböter.
Jag får ont i magen.

Dagsböter.
En mindre bot baserad på vad du tjänar och minns jag rätt så var hon student.
Hon kostade företaget och samhället massvis med pengar och vad fick vi av det?
Inget.

Min uppfattning är att hon skulle få bekosta hela den försenade flygresan och jag bryr mig inte om hon ska betala av det i ett helt liv. Det måste finnas gränser för vad man kan och inte kan göra.

Vad kan mer ge dagsböter i Sverige?
Jo, lindrigare brott såsom exempelvis fortkörning.
Att stoppa ett helt flygplan för en politisk åskådning, det är uppenbart ett lindrigare brott och jag tycker att det är så fel.

För den som inte vet finns det ett bra sätt att förändra saker på.
Ett enda som är lämpligt och det är att engagera sig politiskt.
Läs igenom partiprogrammen och gå med i det parti där du har som mest gemensamt.
Allt ligger på nätet så det blir inte så jobbigt.
Man kan dock inte göra som denna tjej för då blir det anarki i vårt land.

Även om jag tycker att fransmännen har rätt ibland, även om det går till överdrift, så gör de rätt på ett annat sätt. Ingen kan missa vad de vill!
Det ska dock, enligt mig, inte störa någon annan.

Tänk om alla som nu anser att aktivisten hade fel, hade ställt sig framför hennes hem och skrikit.
Vägrat att flytta på sig och betett sig illa.
Hade hon tyckt att handgripliga protester var lika bra då?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7157530
- Aktivist som stoppade flygplan döms