fredag 16 augusti 2019

Dags att hoppa Moderaterna!

SKL.
Statens kriminaltekniska laboratorium.. det var det förr.
De bytte namn.
SKL är nu Sveriges kommuner och landsting.
En instans som av många avgudas och som anses vara vettig och korrekt.
Politiker brukar hänvisa till just detta.
SKL tycker nu att det är dags att se över om Sverige inte ska tänka om kring detta med narkotika.
De vill ha en översyn och en ny utredning som kollar om de lagar vi har är rätt eller inte.
Min övertygelse är sedan länge att våra lagar är fel men jag är oerhört tacksam att fler äntligen börjar vakna. Det jag har stridit för i så många år kanske blir verklighet innan jag dör.
svt.se

Min övertygelse är att det svenska systemet är fel.
Uppenbarligen börjar fler se det.
Jag förstår att människor har sina principer men för mig är det uppenbart att när principerna visar sig vara felaktiga, så måste man tänka om.
Ingenstans dör så många på grund av narkotika som i Sverige.
Flera länder har betydligt lättare regler men färre som dör.
Vilka gör då rätt?

Norge är det sista landet som nu kör på Portugals metod med en avkriminalisering av cannabis för eget bruk. Helt i min melodi.
Det betyder inte att det är lagligt att knarka, vilket många verkar tro, men det är lagligt att ha för eget bruk. Har du mer än för eget bruk på dig så ska det inte ens bli en rättegång utan det omedelbara valet står mellan vård eller fängelse.
För mig behöver det inte vara svårt.
Bara genomför det.

Det är nu dags för Moderaterna och flera andra partier att vända skutan även i denna fråga.
Jag har blivit totalt nerröstad i denna fråga när jag försökt få igenom det men ungdomsförbundet har hållit med mig. Man måste våga tänka annorlunda när det inte fungerar som det är idag.
Exakt hur det ska bli vet tyvärr ingen.
Jag är dock 100% säker på att samtliga av partiets riksdagsledamöter kommer hoppa, ligga och klappa med i takt när ledningen plötsligt säger att de ska svänga i frågan.
Det tar nog några år till men sedan kommer det när opinionen har vänt.
Så fungerar det nämligen.
Tyvärr.

Tänk om, pröva nytt och försök rädda fler liv.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-vill-skarpa-arbetet-mot-narkotika
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skl-utred-om-det-ska-vara-lagligt-att-anvanda-narkotika