torsdag 29 augusti 2019

När galoscherna inte passar.

Mitt ego, ditt ego.
Någons ego.
Någons levebröd.
Vid det slutar det alltid.
Jag är röd i själen men vet att det praktiskt inte fungerar.
Redan för två år sedan skrev jag om den enda riksdagsledamoten som hade kunnat få mig att rösta på Vänsterpartiet: Amineh Kakabaveh.
Inte för att jag alltid håller med henne, utan för att hon står på sig och det som hon anser är rätt.
Och guess what... nu sparkas hon ur partiet.
Det är inte lätt med starka kvinnor som står på sig.
svt.se

Vad är då det hemska brott som gjort att Kakbaveh nu ska uteslutas ur det parti hon representerar i riksdagen?
Jo, hon anser att man ska förbjuda heltäckande slöja på barn i Sverige.
Ingen ok åsikt inom vänstern.
Hon hävdar dessutom på det bestämdaste att islam har slagit sitt fäste i Sverige genom kalifat i förorterna och en islamisk stat.
Absolut inte ok i vänstern.
Hon menar att det var lättare att vara en beväpnad peshmerga i Iran än att slåss med ord i Sverige.
Dessa åsikter är ju verkligen inte ok..

Andra hemska saker hon har påpekat och försökt driva är att man ska ändra lagar och regler för att islam inte ska nå in överallt i Sverige. Hon säger nämligen att balkongflickor, moralpoliser och äktenskapsresor är en verklighet som partiet har blundat för.
Hon menar att de är kopplade till religionen islam.

Bekymret för vänstern är att Amineh blir helig inom detta.
Hon är född i Iran, har varit med i gerillan, kommit till Sverige, tagit sig upp och ändrat åsikt.
Hon krigar för problemen hon såg med den religion hon växte upp med men detta har blivit ett bekymmer för vänster vars andra medlemmar då kallar henne för rasist.
Skygglapparna är jobbiga för endel.

Jag beklagar att Vänsterpartiet är lika toppstyrt som många andra.
Jag beklagar att de tar bort en person vars åsikter är klockrena och som med erfarenhet verkligen kan förändra något som inte är bra i vårt land.
Hon har kött på benen och pratar av erfarenhet.
Det blev för jobbigt för gubbväldet inom vänster och likt övriga partier väljer man att inte hylla olikheterna utan kräver disciplin och lydnad.

Roligt att hon valt att hoppa innan de tog beslutet men även i de kommentarerna ser man ledningens syn. De anser att hon skulle meddelat dem om det beslutet men de själv anser inte att de har gjort fel som inte har informerat henne om att de tänkte utesluta henne.
Tramsigt.

Var tyst, räta dig i ledet eller försvinn!
Beklagligt Amineh och jag hoppas att du kommer tillbaka.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amineh-kakabaveh-slar-tillbaka-kritik-fran-vansterpartiet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amineh-kakabaveh-slar-tillbaka-mot-vansterpartiets-ledning-efter-uteslutningen-ljuger
http://emiliepilthammar.blogspot.com/2017/12/en-kvinna-i-min-smak.html
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amineh-kakabaveh-hade-beslutat-sig-for-att-hoppa-av-berattade-i-inspelningen-av-min-sanning