måndag 26 augusti 2019

Kors, slöjor och publika bilder.

Ett förbud rakt över?
Moderaterna slår in en hole in one till.
Var finns ryggraden?

Moderaterna berättade härom dagen att de vill utreda ett eventuellt slöjförbud på dagis och i grundskolan. Samtidigt tänkte de se över om det även kunde gälla kors och Davidsstjärnor.
Detta backade de sedan om.
Någon kanske kunde bli kränkt..
Igår kväll kom Kristersson med nästa helt nytänkade drag:
Låt polisen publicera bilder på unga misstänkta.
expressen.se

Inget nytänk enligt mig.
Jag är dock väldigt kluven till om det verkligen är rätt för enligt mig måste det bero på brottet och åldern på förövaren. Jag är ändå kritisk.
Jag anser  att de som blir dömda ska få sitt ansikte tapetserat överallt.
Hade de dömda förövarna fått samma behandling av media som jag har fått så hade de garanterat inte gjort om det.
Om media hade lagt ner lika mycket tid och energi på dömda pedofiler, våldtäktsmän och grova brottslingar som på mig eller nu senast Hanif så kanske världen hade sett annorlunda ut.

Polisen gör sitt jobb men lagarna är fel.
De är för mesiga och det finns partier som under flera år har påpekat detta utan resultat.
Man är nämligen rasist om man säger något.
Speciellt om det gäller moderaternas ledning.
NU har de plötsligt kommit på att saker och ting måste förändras.

Tänk om de politiska partierna gemensamt, tillsammans med media, kunde börjat göra plakat för varje kommun. För varje län.
Tryck upp planscher med de grova brottslingarnas ansikten fram tills de har avtjänat sin tid.
Rent krasst är det en snäll behandling då de faktiskt är dömda för brottet.
En bild eller ett Twitterinlägg kan få enorma konsekvenser som inte står i proportionalitet till vad straffet blir. De som istället döms för grova brott skyddas.
Bilderna pixlas.
Speciellt om de enligt PK-media inte har "rätt" utseende.
"Mannen hade röd tshirt och svart keps" - förklaringar vi har fått vänja oss vid och som bland annat moderaterna har ansett vara ok. Ingen ska känna sig utsatt!

Problemet blir när man på ett felaktigt sätt ska skydda brottslingar istället för offer.
Att nu säga att ungdomar ska hängas ut, ja, jag köper det.
Jag tycker dock inte att moderaterna har rätt att ta åt sig någon ära.
Hade de varit lite lyhörda för vad människor i vårt land tycker och tänker hade de överhuvudtaget inte öppnat gränsen.
Sverige hade varit en helt annan plats.

https://www.dagen.se/nyheter/m-backar-vill-inte-se-forbud-mot-kors-1.1573699
https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-polisen-ska-fa-publicera-bilder-pa-unga-misstankta/