tisdag 13 augusti 2019

Klickhysterin.

Vad är viktigast för media?
Jo, de ska sälja nummer.
Enligt mig är det anledningen som gör att journalister många gånger väljer spår.
Enligt mig finns det två.
Den ena är att skriva om gulliga saker gällande djur.
Människor tycker att djur som gör saker är söta eller roliga.
Det andra är att medvetet missuppfatta saker som för de flesta är en självklarhet.

Jag tänker ta och reda ut de "stormar" som media anser att jag förorsakade partiet.

Stormarna:
Jag twittrade att jag satt jämte trevliga Jimmie Åkesson i fullmäktige.
Att vi satt jämte varandra var bestämt av Länsstyrelsen och inget vi bestämt själv men han är trevlig och jag såg inte problemet. Moderaterna på riksplan såg bara problem och jag blev hängd i sociala medier.

Jag skämtade på Twitter att jag hellre hade gått på gatan än att jobba inom fiskindustrin.
Detta efter en diskussion om arbeten och det faktum att jag har arbetat inom fiskindustrin. Detta var enligt media fruktansvärt och kränkande för alla som arbetar där.
Till skillnad från många av dem som väsnades så har jag ju faktiskt arbetat där och anledningen att det inte var något för mig var kylan och den instängda känslan.
Personalen var det inget fel på.
De som ville bli kränkta blev det till max.
Än idag hänvisar jag till att jag hade arbetat med vad som helst utom fiskindustrin och det har fortfarande inte med personalen att göra utan med kylan, tiderna och den instängda känslan.
Jag har all respekt för dem som väljer att göra detta och tycker att de står upp i tider när många väljer akassan istället.

Plötsligt hatade jag romer och var rasist.
Anledningen var att jag skrev om att mackar i Sverige stoppade romer från att hyra bilar.
Jag skrev att jag förstår företag, för det är enskilda människor det med, som sätter krav.
Diskriminerade de romer?
Nej, romerna hade dock varken id eller ett betalkort varpå de inte fick hyra bilar.
Det har jag fortfarande full förståelse för.
Det handlar alltså inte om att det är romer utan om att just de inte kunde identifiera sig.
De romer jag känner är fantastiskt trevliga och arbetssamma människor.

Jag skrev att jag ansåg att böneutrop skulle förbjudas.
Detta var 2012 och jag höll på att knäckas.
RASIST!
I våras fick jag igenom det i Moderaterna.
Sju år efter att jag hade sagt det och enligt mig visar det att fartyget sakta vänder men enligt mig är det för sent. Är man så rädd för att säga vad man tycker kanske man ska göra något annat än politik för det som människor inte förstår är att utan förändring så stagnerar man och dör.
Botkyrkas kommunalråd gick ut och fördömde vad jag hade skrivit.
Böneutrop var en del av mångkulturen.
Är det mångkultur så tycker inte jag om det.
Enligt mig är mångkultur i Sverige att man kan ta seder och bruk som är bra men aldrig någonsin kan jag anse att mångkultur, yttrandefrihet och religionsfrihet ska innebära att jag ska tvingas lyssna på någon som står och skriker i ett torn.
Aldrig.
Uteslutningen var då nära.
Idag tycker hela partiet att det är rätt.

Jag var på en fest där Ultima Thule spelade.
Men fy då!
Jag lämnar inte en fest för att jag inte gillar maten, de andra gästerna eller underhållningen.
Att jag var på en knallröd punkkonsert som jag frivilligt gått på för att jag gillar både progg och punk, det har media helt blundat för. Det är uppenbarligen inte så farligt.

Jag är för en legalisering av prostitution.
Jag anser att sexköpslagen är helt meningslös.
Helt riktigt.
Den har tvingat in de prostituerade bakom stängda dörrar istället för min uppfattning är att det inte har försvunnit. Inte det minsta. Det syns bara inte men det passar väl finfolket.
Syns det inte så finns det inte.

Jag kritiserade metoo. Japp.
Jag anser fortfarande att det är trams.
Inte grunden, men det som det blev.
Den som har sett dokumentären om Harvey förstår vad jag menar för i grunden var inte detta en klapp i baken eller en smekning på låret.
Det är regelrätta övergrepp som går under rätt grova saker på straffskalan.
Enligt mig är det då inget metoo att någon har tagit dig på rumpan, för det är en kränkning mot dem som verkligen har blivit utsatta för något. I Sverige och världen gick detta in absurdum.
Ha lite civilkurage istället och säg ifrån!
Blir du däremot utsatt för något som verkligen är ett brott så ska du anmäla.
DÅ ska du gå till polisen och låta rättssystemet ha sin gång.
Inte lägga ut något i sociala medier.

Innan valet tvivlade jag starkt på Moderaterna.
Av alla korkade förslag som finns så gick de uppifrån ut med att alla elever som inte klarar målen ska gå en timme längre i skolan. Varje dag.
De ska även gå i skolan på loven.
Ett sånt idiotiskt beslut visar på total inkompetens om vilka dessa elever är.
De barn som har sådana svårigheter skulle få dubbel bemanning och sluta skolan till middag.
De ska få en skola som är anpassad för dem och enligt mig finns inte den skolan i Sverige idag.
Idag ska nämligen alla ha en fil kand eller forska.
Inte förrän maten försvinner och husen rasar förstår dessa övermänniskor att praktiker också behövs.
Hela skolan borde göras om för någonstans måste man inse att de tjugo procent som inte blir godkända, aldrig blir det med det system vi har.
De är däremot, väldigt ofta, praktiskt lagda och skulle få gå lärlingsutbildningar istället.
Detta fick jag kriga mot dem i partiet som nickar, hoppar och ligger på kommando.
Stockholm sa så, då måste det vara rätt!

Jag kritiserade den nya läroplanen för dagis.
Helt riktigt och jag står fortfarande fast vid det.
Inte det som media skrev, för de förvränger det till vad de anser är rätt i kampen för klicken, men för vad jag skrev. Jag skrev att det i förlängningen kommer att bli som i Nordkorea.
Inte att läroplanen var som Nordkorea.
För mig är det fortfarande sjukt att man för in ord som kunskap i en läroplan som inte är obligatorisk och den som läst vad jag har skrivit förstår också detta.
Det är ingen kritik mot dem som arbetar med det utan mot det faktum att den nya planen enligt mig kommer innebära:
  1. Att man gör som med förskoleklassen. Först bytte man namn (Lekis - förskoleklass/ dagis - förskola) och sedan pekar man på att de flesta går där.
  2. Om ett antal år kommer någon korkad människa säga att nästan alla barn ändå går på dagis och att det därför ska bli obligatoriskt. De kommer hänvisa till att det är synd om alla barn som inte går där. (Allt för att skydda sin egen ångest för att man inte är hemma mer med sina egna barn).
  3. Då kommer politiken bestämma att alla barn från max två års ålder ska gå på dagis.
  4. Då kommer det bli institutionalisering precis som i Nordkorea.
Enligt mig trycker man ner föräldrar och det faktum att de flesta är bra föräldrar.
Dagis behövs inte. Det är en plats barnen ska vara på för att föräldrar arbetar och inget annat.
Då föräldrar inte behöver någon utbildning för att bli just föräldrar så behöver man inte överdriva. Låt barnen leka och vara utomhus för det tror jag är en brist idag.
Låt dem lära sig att vara sociala tillsammans.
Istället ska man nu utbilda ettåringar i digital kompetens.
I en grupp som inte är obligatorisk.
Jag hoppas att modet vänder och att föräldrar är hemma desto mer och gör saker med sina barn.
Jag tror på föräldrarna och det media och debatten glömde, är att generationerna som finns idag faktiskt klarade sig utan utbildning och digital kompetens när de växte upp.
Det faktum att WHO säger nej till digitala medier innan två års ålder, det bryr sig inte Sverige om.
Det blev folk av oss alla ändå.
Dagis/förskola finns till för barnen, inte tvärtom.

"Pilthammar försvarar Lundgren".
Nej, jag nämner överhuvudtaget inte det han gjort i varken positiva eller negativa ordalag för helt uppriktigt bryr jag mig inte. Om han har tagit någon på brösten för två år sedan och de sedan har pratat ut och fortsatt vara vänner efter det, då är det för mig utagerat.
Att någon sedan läcker det nästan två år efter att det hänt, anmäler det lägligt till EU-valet och jag då kommenterar att jag anser att det är upp till den drabbade att anmäla, då blir JAG hängd.
Journalisterna har medvetet valt ut ord för att missuppfatta för att de ska få de klick de vill.
Människor är sedan inkompetenta och läsförståelsen är på botten när man säger att jag försvarar honom. Nej, det har jag inte gjort med ett ord.
Jag anser dock att "offret" själv ska få bestämma om hon är ett offer eller inte.
Det är inte hela Sveriges befolknings ensak utan deras.

Den berömda bilden.
Media döper den till något idiotiskt och sedan tar det fart.
Nej, bilden var kanske inte så smart men faktum kvarstår att jag till skillnad från den moderata riksdagsrepresentanten från länet inte har fuskat med varken flygpoäng eller bostäder.
Jag har inte ljugit, våldtagit, skadat, sålt något svart eller mördat någon.
Vi skämtar om det faktum att någon annan kanske ska anmäla.
Det var ironi mot media och det faktum att de är så presskåta att de förvränger vad som helst för att få läsare. Det är en bild. En korkad bild men fortfarande bara en bild som vi alla var med på.
Ingen tafsade på riktigt och vi hade roligt.
Jag var nykter.
På med löparskorna och spring för då kommer Sveriges samlade skräpmedia och jagar.
De ockuperade mina arbeten och telefonerna fick stängas ner.
Vi reste utomlands för att få vara ifred.
När jag hörde sommarpratarna Leif Östling och Maria Borelius så känner jag igen mig.
Media är som ett gäng hyenor som väljer att lägga fokus på en bild istället för det faktum att människor mördas, våldtas och förföljs i vårt land.
Faktum kvarstår att fler människor från vänsterhållet än högerhållet har stöttat mig.
Det de flesta säger är att om jag hade varit man, då hade ingen brytt sig.
Hade jag varit socialdemokrat och man hade det inte ens blivit en notis.

Nu är jag en yngre kvinna med familj och en enorm drivkraft i att förändra.
Jag har arbetat inom de flesta yrken, läst antalet år på högskola och har en stark vilja.
Jag skämtade dock om sex, det faktum att media många gånger är inkompetenta och utan läsförståelse, och jag hade varit obekväm länge.

Jag hoppar inte på kommando utan när jag förstår varför.
Jag säger vad jag tycker, har skinn på näsan och om någon tar mig på låret agerar jag direkt. Jag är inget offer och skulle aldrig göra mig till något.
När jag byter däck, snickrar väggar eller flyttar ett par kubik jord för hand så undrar jag om alla feminister med perfekta naglar, lösögonfransar och retuscherade ansikten som absolut agerar för miljöns bästa och barnens framtid någonsin har arbetat på riktigt.

Det finns en mening med allt och jag kommer igen.
Denna sommaren har tydligt visat hur vägen framåt ska se ut.
Den har tydligt visat vilka som finns där och inte, vilka som bryr sig och inte.
Jag lever en stund i tidens lopp och jag är inte gjord för att sitta still och tigande acceptera att människor som saknar kompetens sätts för att "lösa" Sverige problem.
Att människor som kallas för journalister sållar fakta så att klicken ska få regera.
Man har en liten stund på sig att förändra.
En stund på jorden.
Min stund varar länge än.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/metoo-kritik-och-gruppsexbild-har-ar-stormarna-kring-pilthammar