fredag 23 augusti 2019

För mig är valet enkelt.

Dödsstraff.
Vad får man då dödsstraff för?
Jo, "samröre med Israel".
Ahmadreza Djalalis begick det hemska straffet och tillfångatogs.
Samtidigt välkomnar Sverige hit representanter för styret som satte domen.
Varför reagerar inte fler på hyckleriet?
svt.se

Vi har alltså en regering som fördömer Israel, erkänner Palestina och bjuder hit representanter för ett land som ingen egentligen vill röra med handskar.
När USA bestämde sig för att svartlista Irans utrikesminister Javad Zarif hånade han dem att han inte behövde dem. Nu är han på resa i Europa för att försöka få hjälp.
Plötsligt fjäskas det från vårt håll.

Jag kommer aldrig kunna bli medlare eller diplomat.
För mig är nämligen vissa saker glasklara.
Sverige ska inte sälja vapen.
Sverige ska inte handla från diktaturer.
Sverige ska ge bistånd på plats men genom grupper som ser till att pengarna kommer fram.
Sverige ska absolut inte bjuda in människor från en regim som avrättar oliktänkande.
Inga svåra tankar i min värld.

Vi har en utrikesminister i Sverige som accepterar att män som besöker vårt land inte tar henne i hand. Män som representerar ett helt land när vi kommer hit.
Enligt mig är det oacceptabelt och med tanke på att den regering var har utropade sig som feministisk så kan man starkt ifrågasätta vad det egentligen innebär.

"Jag tror på kvinnors rättigheter!"
 - Men jag accepterar att män gör skillnad mot mig för att jag är kvinna.
Hyckleri.

Jag skulle aldrig kalla mig feminist.
Det är för mig ett urvattnat vänsterord.
Jag tror på jämställdhet och allas lika värde.
Yttrandefriheten.
Vad mer kan man anse vara riktigt!?

I en frisk värld skulle Sverige ha stoppat Iran-besöket.
I en tänkande värld hade jag aldrig behövt skriva detta.
Vi ska inte fjäska för diktaturer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tumult-efter-iranske-ministerns-tal-i-stockholm