fredag 30 augusti 2019

Kanske, kanske..

Metoo ser slutet.
Äntligen.
Det är iallafall så jag tolkar det för enligt mig blev metoo en upphypad sak som få förstod.
Få vet varifrån det kommer och människor likgiltighet inför andra människors rättigheter och respekt är katastrofala.
Den som har sett filmen om Harvey Weinstein och det han har gjort för att metoo skulle börja, förstår vad jag menar. Ni andra har något att studera.
svt.se

I Sverige slutade metoo med, och håller fortfarande på, med överkänsliga människor som plötsligt anmäler att någon annan tog en annan person på brösten två år tidigare.
Metoo handlade aldrig om det även om den samlade vänstertruppen i Sverige basunerade ut det som om det var så.
Metoo handlade i grunden om regelrätta övergrepp.
Våldtäkter på alla sätt och vis.
Under tvång och många gånger.
Män som upprepade tillfällen utnyttjade sin ställning i samhället
Där är originalet till metoo.
Alltså, övergrepp som i domstol leder till fleråriga straff.

Metoo i Sverige blev plötsligt något för alla.
Varenda människa i landet blev kränkt, trakasserad eller utnyttjad.
Om inte nu så för länge sedan.
De kallade sig metoo och jag anser att dessa personer grovt har utnyttjat och förstört meningen med detta. Säg till den som har blivit gruppvåldtagen att metoo; någon tog mig på rumpan i fredags kväll.
För mig är det ett hån.
Ett hån mot dem som verkligen har blivit utsatta.

När jag påpekade detta för några år sedan vred media det på samma sätt som i våras.
När jag efterlyser civilkurage och grunden till metoo så får media och vänsterfolk det till att jag tycker att människor ska bli tafsade på.
För mig blir det att jämföra äpplen och päron.
Det går inte.
Har någon blivit utsatt för ett brott som ger flera års fängelse så metoo.
Annars; visa civilkurage.

Mobben som sedan ska sänka människor är hemsk.
Jag har sedan dag ett påpekat att media och sociala medier inte kan bli en bödel som föregriper det svenska rättssystemet. Vänstergänget hävdade att det inte fungerade och utlyser istället anarki.
Häng ut alla som kanske på något sätt någon gång har rört en kvinna!
Sätt dit dem!
Namn och bild!

Timell, Kronér, Virtanen.
Jag känner ingen av dem men vet att alla har blivit uthängda utan att de varit dömda.
Flera har försvarat detta och jag har hela tiden tyckt att det är hemskt.
Jag har hänvisat till att tänk om det är din son, din pappa eller släkting som oskyldigt hängts ut!?
Men nej, det ville gänget inte lyssna på.
Ingen rök utan eld.
Det har visat sig att det blev rök utan eld.
Samma bödel dömer mig till ett väldigt hårt straff för ett dåligt skämt samtidigt som våldtäktsmän, mördare och pedofiler skyddas.

Jag känner inte Virtanen och vet inte vad han har gjort men det han blivit hängd i media av Wallin är fruktansvärt och nu verkar det som om rättssystemet i Sverige äntligen börjar fungera igen.
Det ska inte gå att sänka någon annans liv genom påståenden.
Det är inte ok!

Jag ser fram emot rättegången och hoppas att rättvisa snart skipas.
Media och vänstergänget bör hänga med huvudet och öppet be om ursäkt för det som sunt tänkande människor redan vet: Ni är ingen bödel och i Sverige har vi inte längre häxbränning.
Heja den opartiska rättvisan!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experterna-om-atalet-nu-kanske-fler-forstar-att-det-inte-ar-fritt-fram-i-sociala-medier