söndag 18 juli 2021

Ett litet tips från mig!

Jag har varit ett bekymmer i hela mitt liv och det värsta jag ens kan tänka mig är att sitta rakt upp och ner. Inte göra någonting.
Jag hade nog fixat vad som helst bara jag får göra någonting annat samtidigt.
Konferens.
Möte.
Det känns som om jag står ensam på ett väldigt högt berg och bara gallskriker.
Total panik!

En av lösningarna är: Poddar!
Poddar är nutidens lösning på ADHD-problematiken i min hjärna.
Se en film - podd i örat och Candycrush i mobilen.
Laga mat - en podd i örat.
Duscha - om det tar för lång tid så sätts ipaden med film eller mobilen med en podd på högsta volym.
Sköta undan tvätten - podd i örat och en film eller dokumentär samtidigt.
Gå en runda - podd i örat.
I min värld blir det annars väldigt mycket dödtid.
Dödtid som är helt meningslös.

P3 Historia är den absoluta favoriten men nu har jag hört alla avsnitt två gånger.
P3 Dokumentär, ID och P1 Dokumentär går med bra.
USA-podden.
Allt med historia är roligt!
Det finns massvis med bra saker att lyssna på!
Bekymret är att jag inte klarar när det blir för jobbigt.
Mordpodden eller Seriemördarpodden..
Ett avsnitt sen har det inte gått mer.
Mitt psyke klarar nämligen inte av detta och jag vet att jag började på en podd om skräckhistorier eller spökhistorier när jag skulle ut och gå, men jag kom till MAIFs arena Strandvallen och sen ryckte jag lurarna. Det gick inte för plötsligt blev jag mörkrädd.

Mitt tips till er är nu en podd som jag stötte på och den heter: Nära ögat.
Nära ögat är en podd för mesar enligt sig själv.
En podd som handlar om fruktansvärda saker som faktiskt slutar bra!
Äntligen något som jag gillar!
Historierna är fruktansvärda, men man vet att det kommer sluta så bra det kan.
Ingen dör.

Just döden är nämligen ett bekymmer.
Jag kan inte ens se en Disneyfilm där någon dör och jag vet när Lejonkungen kom och alla sa att den var bra. BRA!?
Pappan dör ju!
Filmen UPP. Fruktansvärd.
Det är likadant med allt för jag minns allt i mitt liv med saker som är sorgliga eller hemska.
Nära ögat blev en bra lösning på detta.

Om du får lite tid över?
Testa Nära Ögat!
Fantastiskt bra jobbat av tjejerna som gör den!