fredag 30 juli 2021

Nu vänder vi blad!

Människor i hela världen håller nu på Norges kvinnor!
Landslaget i beachhandboll har klagat på sin klädsel och menar att den är sexistisk.
Tydligen vill de inte spela handboll i sand, enbart iklädda en bikinitopp och mindre byxor.

"Kvinnor ska ha på sig en bikini där toppen ska vara en åtsittande sport-BH med djupa halsringningar vid armarna. Trosorna får inte vara mer än tio centimeter på sidorna". Så ser reglerna ut för kvinnornas klädsel. Detta gör att kändisar och politiker ryter till!
Kvinnorna ska få ha mer kläder på sig!
De måste få täcka mer hud!
Jag tänker tvärtom!
Låt skrivelsen vara kvar så att det fortsatt blir lite publik, men ändra istället männens skrivelse! 
"Alla män ska spela beachhandboll i åtsittande tangakalsonger i glansigt material".
Antingen det eller en Boratdräkt.
Sport är ju inte riktigt min grej men till och med jag hade tagit mig till de matcherna.

Frågar ni mig så är världen överkänslig.
Jag förstår att kvinnorna inte känner sig bekväma och ser också att reglerna tillhör ett annat sekel men istället för att neka så bejaka.
Godkänn deras dräkter med klausulen att männen ska se likadana ut.
Det hade inte tagit lång tid innan reglerna hade ändrats.

Samtidigt kan jag även förstå att det inte går att ha så mycket kläder på sig i denna sport. Bara tanken att springa omkring i långärmat och långbyxor när solen står på är en katastrof.
Trots det, så måste klädselreglerna på flera sätt hindra väldigt många länder från att vara med vilket gynnar de befintliga lagen. 

Mest förvånande i detta är att det tog Sveriges regering två veckor att reagera.
Denna nyhet kom nämligen ut den 15 juli och om det är så att man inte reagerar förrän alla andra gör det, då kan man lika gärna hoppa över reaktionen.

Fler mankinis i beachhandbollen!