onsdag 21 juli 2021

Vem i hela världen kan man lita på!?

Den gode och den onde.. 
Nej, två partier som tillsammans och isär har varit en del i att skapa det Sverige som finns idag.
Det är rätt intressant att se debatten mellan moderaterna och Socialdemokraterna.
Någonstans tycker jag nämligen synd om den röda regeringen som faktiskt måste försvara det de har gjort och gör, när problemet i grunden var den blå regeringen.
Det var inte Löfven som bad alla att öppna sina hjärtan oavsett vad man säger om det idag.

Två barn blev skjutna när de var ute och lekte.
Tragiskt men tur i oturen att de faktiskt överlevde för det kunde ha blivit så mycket värre.
På grund av detta så körs en politisk maraton där alla ska lösa alla Sveriges problem på en vecka för detta ska ALDRIG hända igen.
Ni vet, precis så de sa när den nyblivna mamman i Malmö blev avrättad på öppen gata med sitt barn i famnen.
Min kommentar: Det kommer hända igen.
Varför?
Ja, det svaret är lite längre.
Detta är nämligen ingen kvick fix utan något som har eskalerat.
Ska jag blicka tillbaka så fanns inte de problem som finns idag med de invandrare som kom i min barndom. De kom till Sverige på fredagen och började arbeta på måndagen.
De gjorde rätt för sig och bidrar till Sverige.
Min uppfattning är att mycket av problemen har kommit med den invandring som dök upp 2015.
Ni vet, då när Reinfeldt - påhejad av nuvarande partiledare Kristersson - bad alla att öppna sina hjärtan. Med en mängd nya människor som inte har någonstans att bo, som har en helt annan kultur och religion än oss som redan bodde här, så eskalerar problemen.
När människor från en kultur där den äldste mannen i familjen är överhuvudet kommer till vårt land börjar problemen. De män som var med kunde inte försörja sin familj och hedern kraschade.
I de fall det inte fanns en vuxen man så tog den äldsta sonen vid och även om denne bara var nio år (vilket jag själv upplevt i en skola jag arbetade) så bestämde den över mamman.
Ett barn ska inte bestämma över en vuxen. 
Punkt.
Det finns alltså människor i Sverige som inte kan prata svenska.
DET är absurt.
2015, med moderaterna i spetsen, bestämdes det nämligen att inga krav skulle sättas. 
ALLA var välkomna.

Vem ska hållas ansvarig för de besluten!?
Våra skattepengar går åt till att jaga människor som inte ens borde befinna sig i landet.
Inget av dessa partier kommer kunna lösa de bekymmer som nu finns.

Vad vill då jag?
Grunden måste förändras men det som bör hända direkt, det är att vi ska ta över Danmarks system kring gängkriminalitet. Vi bör därefter införa samma tänk som Singapore - med visst beaktande att jag minns fel land - där hela familjen ska lämna landet om någon i familjen begår ett brott. Det gör nämligen att föräldrarna kanske håller efter sina barn.
Mängdrabatterna ska tas bort för straff och som jag ser det kan den som begår brott som en vuxen också dömas som en sådan.
I förlängningen ska sedan ett större ansvar läggas på dagis och skolor, där sekretessen ska tas bort mot pols och socialtjänst. Ska någonting ske för barnets bästa så måste det ske på alla fronter tillsammans.

En sak vet jag, och det är att inget av de partier som har varit en del i de beslut som har tagits kommer förändra någonting. De fortsätter prata och plocka ut löner för de är yrkespolitiker, inte politiker med yrken. MEDborgerlig samling innehåller människor med yrken, men som brinner för att förändra genom politik. Du är välkommen MED!
Förändra på riktigt!