torsdag 30 mars 2023

Mer bidrag, sa de blå.

Vänsterpartierna vill sänka momsen på mat men de blå partierna säger nej.
De väljer istället att höja bostadsbidraget för vissa grupper.
De anser inte att man ska sänka momsen på mat för att det slår ojämnt mot rika och fattiga. Den som bara köper oxfilé sparar nämligen mer pengar på detta än den som bara köper basvaror..
Ser ni det?
Det kommer smygande och det är för mig sanslöst.

När blev det ombytta roller?
Det går nämligen inte att se det på något annat sätt.
Vänsterpartierna vill sänka skatten på vissa saker men de blå partierna väljer att ge bidrag till vissa istället. Hela världen är uppenbarligen upp och ner, och det absurda i detta är att de som sitter fast där och är låsta vid exempelvis moderaterna.. de hurrar och tycker det är bra!
Mer bidrag!
När tänkte en blå politiker så senast och mådde bra!?
En RIKTIG blå politiker.

Svart är inte längre svart, och vitt är inte vitt.
Politikerna tävlar i att gå emot sina egna ideal.
Så vad tycker jag?
Jag anser självfallet att man ska ta bort så mycket skatt eller moms som möjligt.
Om det nu drabbar hög och låginkomsttagare på olika sätt, så vaddå?
Det finns ett ordspråk som säger att när det regnar på den rike så skvätter det på den fattige.
Alla mår bra av att konsumtionen ökar, oavsett vilka varorna är.

Likt polerna så vänder skutan som kallas för politik sig sakta om.
Jag har alltid beskrivit mig som en blå person som är röd inuti.
Fortsätter det på detta sätt så kommer det sluta med att jag om trettio år räknas som vänsterpartist.